فر رشنال

فر رشنال یک ماشین بسیار پیشرفته است که با استفاده از بخار، حرارت یا ترکیبی از هر دو، غذا را می‌پزد. این تجهیزات اغلب در دسته بزرگ‌ ترین و گران ‌ترین تجهیزات آشپزخانه حرفه‌ای به شمار می آیند. بنابراین مهم است که موردی را انتخاب کنید که به بهترین نحو با نیازهای آشپزخانه شما تطبیق داشته باشد.

از آنجا که فر رشنال های تجاری با مدل های مختلف در دسترس هستند، دانستن میزان فضایی که در اختیار دارید و ظرفیت پخت ‌و پز که به آن نیاز دارید، به میزان قابل ‌توجهی به کاهش دادن گزینه ‌های احتمالی تان در خرید این وسیله کمک خواهد کرد.

فر رشنال مشخص می کند که اتاق های محفظه های آنها چقدر و در چه سایزی قابل نگهداری هستند. در حالی که بعضی از فرهای کوچکتر فقط ۵ سینی نیمه کوچک را در خود جای داده اند ، مدل های بزرگتر دارای ۴۰ سینی نیم اندازه هستند.

این راهنما ویژگی‌ های اصلی و اصطلاحات مشاهده‌ شده در مور فر رشنال را توضیح می‌دهد، و همچنین برخی از ملاحظاتی که باید قبل از خرید در ذهن داشته باشید، را به شما ارائه می کند. پس با ما همراه باشید.

فر رشنال

 

فر رشنال برای چه چیزی استفاده می‌شود؟

فر رشنال در تلاش برای افزایش کارایی و تطبیق پذیری یک فر استاندارد در آشپزخانه های حرفه ای، در عین حال که از لحاظ مکانی نیز به صرفه و مفید تلقی شود، ایجاد شده است. این فر کارها را با ترکیب خواص اجاق گاز همرفت و بخارپز در یک وسیله شاخص انجام می دهد.

 

اگرچه قیمت متوسط آنها از ​​اجاق گاز گران تر است، اما فر های رشنال می توانند از طریق بخار، حرارت و ترکیبی از این دو طبخ غذا را انجام دهند. در اصل سه فر در یک وسیله گرد هم آمده اند. و از آنجا که درجه حرارت مطلوب در این فر خیلی سریعتر حاصل می شود، می توانید غذا را سریع و با دمای دقیق بپزید.

 

فر رشنال واقعاً از جمله ماشین ها و تجهیزات پخت کارآمد است، که توسط سرآشپزها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه های قدرتمند می توانند غذای مورد نظر را کباب ، آب پز ، بخارپز ، کوره ای ، پخته ، سرخ کرده و حتی حالت دودی به غذا بدهند.

  • امکان تهیه صبحانه با این دستگاه

تهیه صبحانه در یک فر رشنال آسان است. شما می‌توانید به سرعت مقادیر زیادی بیکن، سوسیس، تخم‌ مرغ، قارچ و گوجه‌ فرنگی تهیه کنید. کروسان و شیرینی های ظریف را می توان به بهترین نحو با کمک این دستگاه پخت. برخی از پیشرفته ترین مدل های این وسیله امکان زمانبندی را برای شما فراهم می کنند، تا در نهایت نگرانی خاصی از بابت طبخ بهتر غذا نداشته باشید.

  • تهیه ناهار با کمک این دستگاه

تهی ناهار نیز به اندازه صبحانه ساده است. چه در حال پخت سیب‌زمینی باشید یا کباب کردن سیب‌زمینی، کباب کردن یک تکه گوشت گاو و غیره این وسیله می‌تواند باعث ایجاد نتایج شیرین و با بازده بهتر در مقایسه با فر های مرسوم شود. این نوع فر همچنین می‌تواند برای گرم نگه داشتن گوشت برای دوره ‌های طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

  • امکان تهیه کردن شام با این دستگاه

به عنوان مثال ماهی های ظریف را می توان برای پایداری عطر و طعم و مواد مغذی آن، خرد کرد یا بخارپز نمود. در حالی که سبزیجات با دقت بخارپز می شوند تا شفافیت و طعم تازه خود را برای تهیه شام فوق العاده با کیفیت چشمگیر حفظ کنند، شما می توانید به مابقی امور آشپزی رسیدگی کنید و نگرانی از بابت تهیه شام نداشته باشید.

 

فر-رشنال-آشپزخانه-تهران

 

فر رشنال چه طور کار می‌کند؟

در سطح پایه فرهای رشنال بسیار ساده هستند. از فن (یا چندین فن) برای توزیع یکنواخت گرمای خشک در کل فضای آن استفاده می شود ( تقریباً مشابه یک اجاق گاز همرفت معمولی). در صورت نیاز، فر، آب و یا بخار را به داخل تزریق می‌کند که به سرعت رطوبت را به سطح مورد نیاز افزایش می‌دهد.

 

ترکیبی از گرما و بخار به آب ‌بندی طعم ‌ها، بهبود غذا و پخت سریع‌تر کمک می‌کند. فر رشنال همچنین می تواند رطوبت را از مواد غذایی حذف کند. با تهویه رطوبت (آزاد کردن بخار) ، غذا سریعتر پخته می شود و کاملا ترد خواه شد ( این یک گزینه ایده آل برای پخت بیکن محسوب می شود).

 

برای خرید فر رشنال به طور هوشمندانه ، چه چیزی لازم است بدانید!؟

انتخاب فر رشنال مناسب می‌تواند در زمان، انرژی، فضا و پول شما صرفه‌ جویی کند. با این حال، خرید اشتباه ممکن است پر هزینه باشد، پس مهم است که قبل از خرید از همه چیز در مورد آن آگاه باشید. در اینجا یک چک لیست کوتاه از مهم‌ ترین ملاحظات وجود دارد.

 

  1. در نظر گرفتن اندازه و فضای لازم

فر های رشنال از نظر نسخه های جمع و جور تا مدل های عظیم که می توانند حدود ۴۰ تابه با اندازه کامل داشته باشند، متفاوت هستند. برخی از مدل ها همچنین می توانند سینی های بزرگ را با اندازه کامل در خود جای دهند. پس قبل از خرید ابعاد آن را بررسی کنید.

فر-رشنال-تجهیزات-آشپزخانه

 

  1. تامین انرژی برای فر رشنال

گزینه های موجود معمولاً گاز طبیعی (شبکه اصلی) و همچنین برق تک یا سه فاز هستند. از نظر عملکرد تفاوت چندانی بین اجاق برقی و اجاق گازی وجود ندارد. اگرچه نسخه های سه فاز از محبوبیت بیشتری نسبت به اجاق های تک فاز برخوردارند.

  1. کنترل دستگاه را جدی بگیرید.

کنترل بر روی فر رشنال به طور گسترده به صورت دستی یا قابل ‌برنامه ‌ریزی انجام می شود. به طور کلی، مدل‌ های دستی دارای دکمه ‌ها و صفحات هستند، در حالی که فر رشنال قابل ‌برنامه ‌ریزی مدرن دارای یک صفحه لمسی بزرگ می باشند. مدل های قابل ‌برنامه ‌ریزی این دستگاه برای افراد بی‌تجربه بسیار ساده‌تر هستند تا نتایج خوبی به دست آید.

  1. در نظر گرفتن نحوه‌ی مصرف آب

تقریبا تمام فر های رشنال امروزی به یک اتصال دائمی آب نیاز دارند تا بخار کافی در حین فرآیند پخت‌ و پز فراهم کند. از آنجا که آب لوله کشی می تواند حاوی سنگ آهک و سایر آلاینده ها باشد ، معمولاً نرم کننده آب تجاری برای جلوگیری از ایجاد چنین رسوباتی داخل دستگاه توصیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ