اجاق گاز پلوپز

اجاق گاز پلوپز یکی از متنوع‌ ترین و بیشترین ( مهمترین) تجهیزات در یک آشپزخانه صنعتی و تجاری به شمار می آید. با توانایی سرخ کردن، کباب کردن، جوشاندن، پخت، گرم کردن و غیره این تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهترین دوست سرآشپزهای حرفه ای محسوب می شوند.

 

چه در حال باز کردن یک رستوران جدید و خرید اجاق گاز پلوپز باشید و یا به دنبال جایگزین کردن اجاقی که در حال حاضر دارید، این راهنمای مفید می‌تواند شما را از طریق مهم‌ترین ملاحظات راهنمایی کند، تا به شما کمک کند بهترین محصول را برای نیازهای خود انتخاب کنید!

اجاق-گاز-پلوپز

اجاق گاز پلوپز چیست و چه کاربردی دارد؟

اجاق گاز پلوپز را می توان از شایع ترین و اصلی ترین انتخاب های یک آشپزخانه صنعتی و بزرگ ( یا حتی نسبتا بزرگ) به شمار آورد که طبخ پلو و بسیاری دیگر از مواد غذایی روی آن انجام می گیرد. بدون وجود این نوع اجاق، آشپزخانه و کترینگ شما عملا یک وسیله پخت و پز را کم دارد. بنابراین دقت در انتخاب نوع و اندازه آن می تواند محدودیت ها و مشکلات آتی را از پیش رویتان بردارد.

 

شاید در بسیاری از هیئت های مذهبی و مکان های پخت و پز غذا این وسیله را به کرات دیده باشید. ارائه اجاق گاز پلوپز در اندازه های مختلف دست مشتری را از هر نظر باز می گذارد. حتی اگر هدف شما خرید برای یک آشپزخانه حرفه ای و بزرگ هم نباشد می توانید به سراغ اندازه های کوچک آن بروید و برای پخت و پز محدود و مشخصی از آن استفاده کنید.

 

بزرگ بودن یک اجاق گاز این چنین دلیلی بر ساپورت یک آشپزخانه از نظر پوشش تهیه حجم بالایی از مواد غذایی نیست. و باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تعداد بیشتری از اجاق ها همیشه در برابر خرید تعداد محدودی اجاق گاز بزرگ و گران خروجی بهتری خواهد داشت.

 

چه نوع اجاق گاز پلوپز را برای آشپزخانه صنعتی خود لازم داریم؟

اجاق گاز پلوپز یک قطعه سنگین از تجهیزات رستوران در آشپزخانه شماست که باید اعتماد تمام و کمال به آن داشته باشید. دامنه های بسیار متنوع و مختلف از اجاق گاز پلوپز در تمامی اشکال و اندازه ها وجود دارد که ترکیبی از موارد زیر است:

  • شعله (ها)
  • پلاک
  • اجاق ها
  • و سایر موارد دیگر

 

آن‌ها همچنین می‌توانند با قابلیت های اولیه یا به طور کامل تجهیز شده از پس اداره کردن کل بار یک آشپزخانه تجاری بر بیایند. از رستوران‌ها گرفته تا، کافه‌ها و بیمارستان ها، خانه‌های سالمندان و مراکز تدارکاتی از این وسیله برای پخت و پز استفاده می کنند.

 

 

مقایسه اجاق برقی در برابر اجاق گاز پلوپز

تنظیمات آشپزخانه فعلی شما نه تنها از نظر فضای موجود بلکه منابع تهیه غذا موجود نیز مهم است. اغلب تجهیزات آشپزی بزرگ، از برق و گاز استفاده می‌کنند. ارتباطات موجود، الزامات گرمایشی شما، و بودجه زمانی که این انتخاب را انجام می‌دهد، همه چیز را تعیین می کنند.

 

اجاق گاز پلوپز و الکتریکی از دید عملیاتی، تفاوت‌ های چندگانه دارند. اجاق های برقی اغلب از از عناصر فلزی لوله ای حاوی سیم های مقاومت استفاده می کند.  واحدهای برقی در مدل های ۲۰۸ ، ۲۰۴ یا ۴۸۰ ولت عرضه می شوند. ترموستات بین ۱۵۰ درجه فارنهایت و ۵۰۰ درجه فارنهایت به عنوان استاندارد در این اجاق ها عمل می کند.  به طور معمول نصب و راه اندازی آن ساده تر و ارزانتر از سایر منابع قدرت است.  پیشرفت در فناوری القایی باعث شده است که اجاق های برقی در سالهای اخیر انتخاب تجاری محبوب تری باشند.

 

با این حال، دامنه های اجاق گاز پلوپز دارای مشعل های مختلف هستند و در اندازه های مختلف عرضه می شوند. این اندازه ها شامل ۲۲ در ۲۲، ۲۸  در ۲۸، ۴۰ در ۴۰، ۵۰ در ۵۰ و البته ۶۷ در ۶۷  و غیره، هستند. مشعل ها فوراً روشن می شوند که باعث ایجاد گرمای فوری و زمان کوتاه تر پخت می شود. طراحی کاسه ای مشعلها به هدایت کارآمد گرما به داخل ظرف جهت پخت و پز کمک می کند.

 

گاز طبیعی معمولاً عملکرد بهتری نسبت به مدل های برقی دارند و هزینه عملیاتی کمتری را برای یک کسب و کار فراهم می کنند.  مدل های گازی نیاز به پیش تجهیزاتی، که می توانند نصب را دشوار و گران کنند، ندارند.

 

بررسی خرید اجاق گاز پلوپز بر اساس اندازه

علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد موجود برای عرض متغیر، شما باید خروجی آشپزخانه خود را بررسی کنید، تا مشخص کنید که به چه تعداد اجاق گاز پلوپز نیاز خواهید داشت. اکثر کاربردهای تجاری از مدل‌های بزرگ تر از حد متوسط استفاده می کنند. با این حال همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد.

پلوپز-زمینی-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

 

شما هم چنین باید نیرو و توان مصرفی خود را در نظر بگیرید. همان طور که بسیاری از کسب و کارهای رستورانی برای برآورده کردن انتظارات، نیاز به تعداد بیشتری از این تجهیزات دارند. با وجود حجم کار بالا، مانند هتل‌ ها ممکن است چندین اجاق گاز پلوپز بزرگ را در تعداد زیاد نیاز داشته باشید. مکان‌های کوچک‌تر با شرایط تقاضای کم‌تر، به احتمال زیاد اهداف بهره‌وری خود را در نظر میگیرند و به یک اجاق گاز متوسط یا در حد انگشت شمار اکتفا می کنند.

 

به طور کلی شما باید پیکربندی مناسب را براساس آنچه می‌خواهید با محدوده جدید یا همیشگی کسب و کار خود انجام دهید، انتخاب کنید. در اینجا توجه به دو نکته در انتخاب این نوع اجاق گاز ها خالی از لطف نیست.

 

  • در اکثر رستوران ها و کسب های مشابه از دو نوع کوره دار و معمولی اجاق گاز پلوپز صنعتی استفاده می کنند.
  • رایج ترین انتخاب ها برای خرید اجاق گاز پلوپز اندازه ۴۰ سانتی متری الی ۶۰ سانتی متری گزارش شده است ( البته این یک قانون کلی برای انتخاب این نوع اجاق ها نیست).
  • به خاطر وجود انواع زیادی از سبک ‌ها و تکنیک ‌های آشپزی، از جمله جوش آوردن و سرخ کردن با یک قابلمه و یا ماهی‌تابه، استفاده حداکثری از اجاق گاز پلوپز گزینه عالی محسوب می شود..

با جمع بندی موارد گفته شده به سادگی می توان متوجه شد که، باز هم انتخاب این وسیله به وسعت عملکرد و نیاز خروجی شما در کسب و کارتان بستگی دارد. بنابراین پس از در نظر گرفتن تک تک جزئیات به انتخاب و خرید این اجاق گاز پلوپز اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ