عملکرد اره استخوان بر

عملکرد اره استخوان بر حرفه‌ای، به طور ایده‌آل برای رستوران‌ها، هتل‌ها، و مراکز مشابه دیگر طراحی شده است. حتی قصاب ها نیز از این دستگاه برای برش بهتر گوشت و استخوان استفاده می کنند. دستگاه اره استخوان بر دارای یک ساختار محکم و قابل‌ اعتماد است و مجهز به تمام سیستم‌ های ایمنی و بهداشتی می باشد؛ که کار شما را بی دردسر یا مشکل پیش خواهد برد. اره استخوان بر به خصوص برای بریدن استخوان، گوشت منجمد، ماکیان، ماهی و غیره مناسب است. عملکرد دستگاه ساده است و تیغه آن را می توان به آسانی جایگزین کرد.

 

علاوه بر قوی بودن و کاربردی بودن، انواع اره استخوان بر صنعتی یا رومیزی، با ایمنی کامل طراحی شده‌ اند. یک دکمه بزرگ به راحتی در این آچارها برای چرخش واحد با یک فشار در دسترس است. علاوه بر این، دستگاه طوری طراحی شده است که از هرگونه نیاز به نزدیک شدن به تیغه در حال حرکت جلوگیری به عمل می آورد.

اره استخوان بر حرفه‌ای

 

عملکرد دستگاه اره استخوان بر چیست؟

این دستگاه با عملکرد حرفه‌ای خود گوشت های بزرگ را به راحتی برش داده و بسیار قوی و فشرده عمل می کند. این دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. همچنین دارای دکمه توقف اضطراری است و کاملاً ایمنی عمل می کند.

همانطور که اشاره شد دستگاه اره استخوان بر یک دستگاه برش گوشت و استخوان است که به خصوص برای برش گوشت و استخوان در قطعات کوچکتر طراحی شده است. شما می توانید به کمک این دستگاه استخوانها یا گوشت را بین تخته فشار و تسمه اره برش بزنید. ضخامت برش های متفاوتی در این دستگاه موجود است. ضخامت برش دستگاه اره استخوان بر بین چند میلی متر تا چند سانتی متر است، و شما می‌توانید آن را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید تا برش مجدد گوشت را تسهیل کنید.

جالب است بدانید که تمرکز دستگاه اره استخوان بُر، بر روی کیفیت بالا تیغه تیز آن استوار است. و برای برش استخوان‌های بزرگ بسیار مناسب است. این دستگاه می‌تواند برای مدتی طولانی کار کند، و به همین دلیل مجبور نیستید که همیشه در مورد جایگزینی آن نگران باشید. این دستگاه در سه مدل کلی عرضه می شود، که هرکدام با توجه به کاربرد خود مورد استفاده قرار می گیرند.

  • اره استخوان بر رومیزی

کاربرد و نحوه این دستگاه از نام آن مشخص است و عمده استفاده آن در هتل ها، رستوران ها و مراکز مشابه به وفور یافت می شود. به دلیل اندازه کوچک و کاربرد مناسب آن این مدل از اره استخوان بر بیشترین استفاده را دارد و میتواند گوشت، مرغ و ماهی را با اندازه دلخواه شما برش دهد. اندازه تمام گوشت ها و قطعات برش داده شده یکسان است و خیال شما از بابت ظاهر آن نیز می تواند تخت باشد.

  • اره استخوان بر صنعتی

این نوع اره استخوان بر برای کاربرد های بزرگتر و وسیع تر مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در داخل کشتارگاه یا شرکت های شیلات که نیاز به برش حجم زیادی از گوشت در اندازه های یکسان دارند. در نتیجه این دستگاه باید بتواند دشوارترین و سخت ترین برش ها را بر روی قطعات بزرگ گوشت به راحتی ایجاد کند. اگر در این رابطه به یک دستگاه برش نیازمند هستید و در زمینه های مشابه موارد نام برده فعالیت میکنید بهتر است به فکر خرید اره استخوان بر صنعتی باشید.

دستگاه استخوان بر رومیزی

  • اره استخوان بر پایه دار

اره استخوان بر پایه دار از دستگاه استخوان بر رومیزی بزرگتر است و به طبع کاربرد وسیع تری نسبت به آن دارد. رستوران های بزرگ و کترینگ ها عموماً از این دستگاه استفاده می کنند، چرا که توان موتور آن و انجام برش های مناسب از این دستگاه به خوبی بر می آید. بسته به وسعت و بزرگی کار خود می توانید این دستگاه را تهیه نمایید.

اره استخوان بر پایه دار

 

ویژگی های دستگاه اره استخوان بر

کل دستگاه از جنس استیل ضد زنگ یا استیل با سطوح مخصوصی ساخته شده است که در استفاده بسیار آسان بوده و قابلیت تحمل و ساعات مکرر کاری را دارا می باشد. همچنین مطابق با استاندارد های بهداشتی مواد غذایی جهانی ارائه شده است. تیغه اره آن بسیار تیز و پایدار است، و با ارگانیسم کشش تیغ این دستگاه می توانید آن را به بهترین حالت تنظیم کنید. شما بسته به فعالیت خود میتوانید این دستگاه را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن میزان بزرگی کار و همچنین جای در نظر گرفته شده برای اره استخوان بر اقدامات لازم جهت خرید چندان دشوار نخواهد بود.

 

این دستگاه نه تنها برای برش گوشت گوسفند، مرغ و غیره به کار می‌رود، بلکه همچنین می‌تواند برای تکه ‌های کوچک گوشت یخ زده و برش ماهی ها نیز به کار رود. عموما کاربرد دوم مورد نظر است و اگر شخصی رستوران یا محیط مشابه نسبتا بزرگی داشته باشد می تواند بدون مشکل خاصی ( نظیر آنچه که در گذشته وجود داشته است) برای یک غذای ساده و حاوی گوشت تدابیر لازم را بیندیشد. از طرفی سرعت انجام کار نیز با این دستگاه بسیار بیشتر از دیگر روش های سنتی و قدیمی خواهد بود. در نتیجه حتی اگر رستوران هم نداشته باشید و کسب و کارتان محدود به کشتارگاه یا سوپر پروتئین باشد با سرعت و دقت عمل بیشتری کار خود را پیش می برید.

 

باید ها و نباید های استفاده از دستگاه اره استخوان بر

 

اولاً برای حفاظت هرچه بیشتر وقتی دستگاه کار می‌کند، دستان خود را به گوشت یا تیغه نزدیک نکنید و اجازه دهید عملکرد دستگاه تمام شود. زمانی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش نگه دارید. برای بهره وری هرچه بهتر اره استخوان بر همیشه آن را پاک و تمیز نگه دارید؛ تا در صورت استفاده های متقاعب از آن دچار مشکلات بهداشتی و پاکیزگی مواد اولیه مورد نظر نشوید. این کار حتی عمر دستگاه را هم بالاتر می برد.

 

در نوع قدیمی این دستگاه هیچ گونه امنیتی برای افراد در نظر گرفته نمی شد، در صورتی که این مشکل برای دستگاه های جدید برطرف شده است. وجود بازوی محافظ به افراد کمک می کند که از هرگونه آسیب تماس دست با تیغه از بین رفته و امکان کار با آن بسیار ساده تر از گذشته شود. برای یادگیری باید ها و نباید های موجود در این رابطه حتما از قبل دفترچه راهنما آن را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ