میکسر دستی

میکسر دستی یک انتخاب ایده آل برای بسیاری از کافی شاپ ها، رستوران ها، فست فود ها و غیره محسوب می شود. در این دست کسب و کارها همزدن و دریافت یک بافت مناسب از غذا هدف اساسی است و نیاز به میکسر دستی همواره حس می شود.

 

اگر به خرید یک میکسر دستی نیازمند هستید، روی سرعت و توانایی عملکرد آن تمرکز کنید. چرا که میکسر ها تعداد و مدل ‌های زیادی برای انتخاب دارند. میکسر دستی به همراه قلاب خود برای مخلوط کردن خمیر با سرعت قابل تنظیم و یک میله مخلوط‌کن برای همزدن میلک شیک ها، اسموتی، سس‌ها و دیگر مواد غذایی طراحی شده است.

میکسر-دستی

بررسی میکسر دستی برای کاربرد های آشپزی

میکسر های دستی دارای واحد کنترل سرعت هستند که تنظیم حرکات و سرعت مخلوط کردن مواد را بر عهده دارد. اکثر میکسر دستی های امروزی دارای یک موتور قدرتمند، سبک‌وزن و با یک دسته خوب و مناسب طراحی ‌شده اند، تا کاربری آسانی را در اختیار مشتری قرار دهند. بهترین جنس میکسر دستی های امروزی از استیل ضد زنگ است که دوام کاربردی و عمر استفاده از آن را بالا می برد و به خریدار این اطمینان را ارائه می کند که این وسیله پرکاربرد تا مدت ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

میکسر های دستی امروزی که در سالهای اخیر تولید می شوند توانایی این را دارند که مواد مختلف را در مقدار معقولی از زمان (۳ تا ۵ دقیقه) با یکدیگر به خوبی ترکیب کنند. موتور میکسر دستی های مختلف برای عملکرد های متفاوت و سرعت عمل متفاوت طراحی شده اند.

 

به علاوه، اگر باید از میکسر ها برای مدت و مرتبه زیاد استفاده کنید همیشه توصیه می شود تا آنهایی را انتخاب نمایید که در تماس با ظرف دچار ضربه یا صدای بلند نمی شوند ( جنس غیر فلزی مخلوط کن). اگر این میکسر ها از جنس غیر فلز باشند عمر بیشتری دارند و البته به ندرت دچار خراشیدگی یا ضربه می شوند.

 

هنگام خرید میکسر دستی به چه نکاتی توجه کنیم؟

ظاهر پایه میکسر دستی در انتخاب و خرید آن اهمیت دارد. وقتی آن را روی پیشخوان می‌گذارید، اگر بیش از حد کوچک باشد، به راحتی واژگون می شود و این موضوع برای آشپز های حرفه ای ناامید کننده محسوب می شود. میکسری را انتخاب کنید که انحنایی به سمت پایه ندارد. یک میکسر دستی با پایه صاف بهترین انتخاب محسوب می شود. بعضی از طراحان اغلب سعی می‌کنند جذاب باشند و یک قوس کوچک خلاق را زیر پایه میکسر اضافه کنند.  اما تغییر جزیی از یک سطح کاملا هموار ممکن است تاثیرات زیادی نداشته باشد. بهترین راه برای انتخاب آزمودن آن است. میکسر را روی یک سطح صاف قرار دهید و پایداری آن را آزمایش کنید.

 

پایداری پایه همچنین شامل زاویه‌ای است که در آن سیم برق از میکسر دستی بیرون می‌آید. ممکن است این موضوع کمی بی‌هوده به نظر برسد، اما اگر زاویه خیلی کج باشد، پایداری میکسر در یک موقعیت ایستاده را به خطر می‌اندازد.

انواع-میکسر-دستی

 

توجه به وزن و سرعت میکسر دستی

وزن میکسر دستی در انتخاب آن نقش بسزایی را ایفا می کند. تصور کنید، اگر مجبور باشید ۵ دقیقه دائما با میکسر مخلوطی را هم بزنید اما وزن آن بسیار سنگین باشد، چه راه حلی به ذهنتان می رسد؟ وزن ایده‌آل یک میکسر دستی باید حدود ۶۸۰ گرم (۱. ۵ پوند) باشد. اما هر چیزی سبک‌تر از این یا سنگین تر از این است روند انجام کارتان را مختل می زند. بهتر است توانایی عملکردی خود در یک آشپزخانه صنعتی و حرفه ای را مورد ارزیابی قرار داده و بهترین مورد را انتخاب کنید.

 

در واقع بسیار مهم است که سرعت کند یا سریع میکسر دستی مورد نظر شما تا چه میزان قابل کنترل یا بهینه باشد. این موضوع در میکسر های مختلف متفاوت عمل خواهد کرد. بنابراین اگر قصد دارید تا یک میکسر را در حالت متوسط اما با بهترین سرعت مخلوط کردن انتخاب کنید، باید به نهایت کند بودن یا نهایت سرعت آن توجه داشته باشید. برای توجه به این موضوع در نظر داشته باشید که، جهت چرخش باید از داخل باشد و مواد تشکیل‌دهنده را به هم فشار دهد. اگر جهت چرخش از بیرون باشد، مواد اولیه در اثر چرخش کم‌تر در مخلوط به سمت پایین رانده می‌شوند.

 

آیا توجه به برند در خرید میکسر دستی اهمیت دارد؟

برند همیشه مهم نیست. برند های جدیدی از میکسر های دستی وجود دارند که در بازار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و هرکدام که هم کیفیت و هم ارزش دارند، طرفداران بیشتری پیدا می کنند. اما اینکه مبنای بهترین عملکرد یک میکسر، برند آن باشد هرگز موضوع اثبات شده ای نیست.

 

شکی نیست که میکسر های دستی گران ‌قیمتی نیز وجود دارند که ویژگی‌ های بیشتری نسبت به دیگر محصولات استاندارد دارند. اما با توجه به آنچه که در مورد خرید و نکات تهیه میکسر های دستی توضیح داده شد، شما باید وزن، ظاهر و همچنین شکل قرار گیری آن روی میز زمانی که بدون استفاده رها می شود را مد نظر قرار دهید.

 

بهتر است گول میکسر های فانتزی را نخورید و همواره بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در صورتیکه به مصرف انرژی و موارد مشابه آن اهمیت می دهید حتما به توضیحات میکسر مورد نظر خود دقت کرده و موردی را انتخاب کنید که کمترین میزان استفاده از انرژی در مورد آن عنوان شده است.

 

خرید میکسر دستی

 

نکات مهم در خرید میکسر دستی

خریدن یک میکسر دستی صرفا به ترجیح خریدار بستگی دارد. اهمیت هر جنبه نیز به انتخاب شما است. دانستن اینکه چه چیزی قرار است با یک میکسر دستی انجام دهید، به شما این امکان را می‌دهد که زمان، و پول بیشتری پس‌انداز کنید. در ادامه نکات بیشتری برای خرید میکسر دستی آورده شده است که شامل:

  • یک میکسر دستی باید سوئیچ روشن و خاموش داشته باشد. برای انتخاب سرعت، میکسر ها عملکرد های متفاوتی را برای انواع مختلف ترکیب کردن پیشنهاد می‌کنند.
  • قابلیت کنترل میکسر را به خوبی در نظر بگیرید.
  • قابلیت استفاده خوب از میکسر و تمیز کردن آن باید آسان باشد. شما باید بتوانید با کمترین نیاز به سرعت و بدون دردسر این دستگاه را تمیز کنید.
  • قیمت میکسر دستی باید منعکس‌کننده توانایی و اندازه آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ