مدت زمان لازم برای گرم کردن باربیکیوهای گازی و ذغالی چقدر است؟

مدت زمان لازم برای گرم کردن باربیکیو

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که برخی از افراد تازه‌کار به هنگام استفاده از باربیکیو مرتکب می‌شوند، این است که بدون گرم کردن باربیکیو شروع به پخت‌وپز می‌نمایند. شما باید بدانید باربیکیو دقیقا مانند فر آشپزخانه، قبل از شروع‌ پخت‌وپز به زمان نیاز دارد تا گرم شود. مدت زمانی که باید باربیکیو خود را گرم کنید تا حدود زیادی به نوع باربیکیو (گازی یا ذغالی) و اندازه آن بستگی دارد. باربیکیویی که که به مدت زیادی گرم شود، غذا را سریع‌تر و کارآمدتر می‌پزد. و احتمال اینکه غذای شما به آن بچسبد، کمتر می‌شود. ما در این مطلب از وبلاگ تهران کیچن هر آنچه که شما باید در مورد مدت زمان لازم برای گرم کردن باربیکیو بدانید را پوشش داده‌ایم. حتما قبل از استفاده از باربیکیو این مطلب را مطالعه کنید.

چرا باید باربیکیو خود گرم کنیم؟

کباب کردن دقیقا چیزی شبیه به کاری هنری است و آیین و قوانین ناگفته زیادی دارد. فرقی نمی‌کند گوشت گاو، ماهی یا بره را کباب ‌کنید، در هر صورت شما باید برخی دستورعمل‌ها را رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین آداب و رسومی که اهل فن باید به آن پایبند باشند، گرم کردن باربیکیو قبل از پختن است. شما باید هر بار قبل از شروع پخت‌وپز گازی یا ذغالی خود آن گرم کنید. اگر غذای خود را زودتر از گرم شدن روی باربیکیو قرار دهید، احتمال اینکه غذا به طور کامل پخته نشود، وجود دارد. همینطور اگر غذای خود را روی سطح خنک یا ولرمی قرار دهید، شانس شما برای پخت غذای خوش‌طعم کاهش می‌یابد.

گرم کردن باربیکیو برای موفقیت در پخت‌وپزتان حیاتی است و نادیده گرفتن این مرحله ممکن است کل وعده غذایی شما را خراب کند. ما در اینجا به برخی از مهمترین دلایلی که چرا باید قبل از پخت‌وپز، باربیکیو خود را گرم کنید، اشاره کرده‌ایم:

  • به دمای مطلوبی برای پخت‌وپز دست می‌یابید.

هر دوی باربیکیوهای زغالی و گازی، غذا را از طریق گرمای رسانا و تابشی طبخ می‌کنند. گرمای تابشی شلف پخت و پز را داغ می‌کند و این گرما از طریق رسانایی به غذای شما منتقل می‌شود. این بدان معناست که باربیکیو قبل از شروع به پختِ بهینه غذای شما، باید به دمای خاصی برسد. شما فقط با گرم کردن باربیکیو از قبل می‌توانید به دمای مناسب برسید.

  • شلف توری پخت‌وپز را چربی زدایی می‌کند.

هرچقدر هم که شلف توری پخت‌وپز را تمیز کرده باشید، باز هم از بین بردن تمامی چربی‌ها و باقیمانده‌ غذا از جلسات قبلی کباب، چالش سختی محسوب می‌شود. گرم کردن باربیکیو از چند دقیقه قبل، می‌تواند به از بین بردن چربی‌ها و باقیمانده غذا کمک کند و تمیز کردن باربیکیو را آسان‌تر نماید. توجه کنید که تکه‌های سوخته در واقع برای سلامتی شما مضر هستند. چرا که غذای سوخته حاوی آمینواسیدها و مواد شیمیایی سرطان‌زا می‌باشد.

  • از پخت بیش از حد جلوگیری می‌کند.

یکی از دلایل اصلی که چرا باید باربیکیو خود را از قبل گرم کنیم، جلوگیری از پخت بیش از حد آن است. از آنجایی که باربیکیو شما به دمای مطلوب پخت نمی‌رسد، غذای شما برای مدت طولانی روی باربیکیو می‌ماند. این موضوع می‌تواند منجر به پخت بیش از حد و خشک شدن غذا شود.

  • پخت‌وپز یکنواخت را تضمین می‌کند.

گرم کردن باربیکیو قبل از پختن باعث خواهد شد که غذای شما به طور یکنواخت و ثابت پخته شود. اگر قبل از گرم کردن، غذای خود را روی باربیکیو قرار دهید، این احتمال وجود دارد که یک طرف آن متفاوت از طرف دیگر بپزد. در واقع طرف اول روی توری با دمای کمتری نسبت به طرف دیگر رو به بالا پخته می‎شود. برای جلوگیری از این امر، همیشه قبل از هر چیزی، باربیکیو خود را از قبل گرم کنید.

  • از چسبیدن غذا به شلف توری جلوگیری می‌کند.

 اگر باربیکیو شما به اندازه کافی گرم نباشد، احتمال چسبیدن غذا روی شلف توری افزایش می‌یابد. گرم کردن باربیکیو، پخت و پز را راحت‌تر می‌کند و وقتی می‌خواهید طرف دیگر غذا را بپزید، در چرخاندن غذا با مشکل مواجه نخواهید شد.

مدت زمان لازم برای گرم کردن باربیکیو های گازی چقدر است؟

با اینکه روشن کردن باربیکیوهای گازی راحت و سریع می‌باشد اما به این معنی نیست که باربیکیو شما برای پخت‌وپز آماده است. شما باید به باربیکیو گازی خود این فرصت را بدهید که گرم شود. اگر باربیکیو شما دارای اندازه‌ی بزرگتری است، در نتیجه به زمان بیشتری برای گرم کردن نیاز خواهد بود. شما باید تمامی برنرهای باربیکیو گازی خود را روی حرارت زیاد قرار دهید و اجازه دهید باربیکیو به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه گرم شود. اگر قصد دارید غذایی با گوشت نرم مثل مرغ را بپزید، می‌توانید باربیکیو خود را روی حرارات متوسط قرار دهید و ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان بدهید تا برنرها در حین آماده کردن غذا گرم شوند.

مدت زمان لازم برای گرم کردن باربیکیو های ذغالی چقدر است؟

کباب کردن بر روی باربیکیوهای زغالی کمی بیشتر از باربیکیوهای گازی طول می‌کشد، اما از طرف دیگر طعم دودی به غذا می‌دهد. برای باربیکیو زغالی شما حدود ۴۰ دقیقه را صرف گرم کردن نمایید.

سخن پایانی

ما در بالا به طور مفصل در مورد مدت زمان لازم برای گرم کردن باربیکیو صحبت کردیم. اگر شما به دنبال خرید باربیکیو هستید، خوشبختانه امکان خرید و سفارش آن از آشپزخانه تهران وجود دارد. باربیکیو تهران کیچن یکی از معتبرترین مراکز تولید باربیکیو در تهران می‌باشد که امکان سفارش انواع باربیکیو را طبق سلیقه و نیاز شما فراهم کرده است. از طریق وبسایت باربیکیو تهران کیچن می‌توانید انواع کباب پز را به همراه مشخصات کامل آن‌ها مشاهده کنید و نسبت به خرید باربیکیو موردنظرتان اقدام نمایید.

کلیک کنید: مشاهده مدل‌های مختلف باربیکیو

خوشبختانه امروزه تنوع در باربیکیوها بسیار بالاتر رفته است و به راحتی می‌توانید باربیکیویی متناسب با نیاز‌تان را خریداری نمایید. البته در صورتی که نتوانستید، باربیکیو مدنظرتان را بیابید، می‌توانید آن را سفارشی‎‌سازی نمایید. تهران کیچن این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است که باربیکیو خود را با ویژگی‌های مدنظرشان سفارش دهند. تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آشپزخانه تهران (فروشنده تجهیزات آشپزخانه صنعتی) دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید باربیکیو می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۸۴۲۹۹۴۳ – ۰۹۱۲۲۱۵۰۱۵۴ تماس حاصل نمایید. همینطور هر سوالی در مورد مدت زمان لازم برای گرم کردن باربیکیو دارید، می‌توانید در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ