ماشین ظرفشویی صنعتی در مقابل ماشین ظرفشویی خانگی

انتخاب ماشین ظرفشویی صنعتی با توجه به تعداد ظرفیت ارائه سرویس و میزان سرو غذا در رستوران صنعتی مشخص می شود . در زمان های اوج کاری رستوران صنعتی ، ماشین ظرفشویی صنعتی می تواند نقش بسیار مهمی در ارائه سرویس بهتر در زمان کمتر باشد در واقع می توان گفت از اصلی ترین تجهیزات رستوران صنعتی محسوب می شود .

اصطلاحات صنعتی ماشین ظرفشویی

به دلیل شکستگی هایی که در هنگام شستشوی ظروف با دست پیش می آید ، در حال حاضر هم آشپزخانه های صنعتی و هم مصارف خانگی ماشین ظرفشویی افزایش پیدا کرده است . با این حال ، قبل از خرید ماشین ظرفشویی جدید از جنس استیل برای خانه خود ، باید چندین نکته را بدانید و به آن توجه کنید .

در زیر مقایسه ای از ماشین ظرفشویی های خانگی و صنعتی را مشاهده می کنید که بررسی ماشین ظرفشویی از زوایای مختلف می پردازیم.

 

همیشه در مورد امنیت ، از جمله برق ، لوله کشی و مواد شیمیایی ، در مورد نصب و راه اندازی آن با یک متخصص دارای مجوز مشورت کنید.ممکن است برای نصب پمپ ها یا سایر دستگاه های اضافی ، مانند بخاری تقویت کننده ،نیاز باشد. به تجهیزات اضافی معمولاً مورد نیاز نیست ، فقط برق کشی و لوله کشی مناسب.

ماشین های ظرفشویی خانگی برای منازل مسکونی مناسبتر  و مقرون به صرفه تر هستند . ماشین ظرفشویی صنعتی در آشپزخانه های صنعتی هم در وقت و هم در هزینه ها صرفه جویی می کنند.

 

۱. مقایسه ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی در برق و لوله کشی

 

ماشین ظرفشویی صنعتی ماشین ظرفشویی خانگی
برق

برخی از ماشین های ظرفشویی نیاز به ولتاژ الکتریکی بالاتری دارند. به عنوان مثال ، ماشین های ظرفشویی با ولتاژ بالاتر به  سیم کشی اضافی یا چند تقویت کننده نیاز دارند. ماشین های ظرفشویی با پمپ های شوینده و بخاری های تقویت کننده نیاز    به سیم کشی اضافی نیز دارند. اکثریت ماشینهای ظرفشویی موجود در بازار صنعتی حداقل به ۲۰۸ ولت نیاز دارند. تعداد زیادی از ماشین ظرفشویی های صنعتی نیاز به کنتورهای  برقی سه فاز دارند .

بیشتر ماشینهای ظرفشویی مسکونی فقط به یک خط برق ۱۱۵ ولت نیاز دارند و برخی مجهز به کابل برق واقعی هستند که می تواند به یک پریز برق معمولی متصل شود. این کار نصب را بسیار ساده می کند. همچنین این بدان معناست که اکثر ماشین های ظرفشویی خانگی با برق خانگی قابل نصب می باشند.
لوله کشی

ماشین های ظرفشویی صنعتی به دلیل گرمای زیاد از لوله کشی معمولی قادر به تحمل نیست ، نمی توانند از لوله و اتصالات پلاستیکی یا پی وی سی استفاده کنند. آنها همچنین فشار بالاتری دارند ، بنابراین اشیاء معمولی ممکن است به اندازه کافی قوی نباشند.

ماشین های ظرفشویی صنعتی چرخه خشک ندارند. ظروف شیشه ای معمولاً می توانند در مدت زمان ۳۰ ثانیه در یک واشر تمیز خشک شوند .

ماشین ظرفشویی های صنعتی با مقادیر زیادی آب شستشو می دهند. به همین دلیل آنها به پمپ تخلیه قوی تری نیاز دارند و بیشتر آنها برای تخلیه کف طراحی شده اند .

اکثر تجهیزات مورد نیاز برای نصب آنها معمولا در فروشگاه های کوچک قابل دسترسی می باشد و در بیشتر مواقع فقط با کمک یک دفترچه راهنما قابل نصب است.

برای تخلیه معمولا یک سینک شستشو کافی می باشد .

ماشین های ظرفشویی خانگی معمولاً با یک پمپ تخلیه داخلی یا سیستم تخلیه ساخته می شوند که آب زهکشی را از واحد خارج می کند. بنابراین از آنجا که بیشتر ماشین های ظرفشویی خانگی برای اهداف کمکی ساخته می شوند ، ممکن است نیاز به نصب سیستم تخلیه اضافی داشته باشند.

 

۲. انواع ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی صنعتی ماشین ظرفشویی خانگی
شوینده شیمیایی

ماشین ظرفشویی های تجاری به طور معمول در دو نوع عرضه می شوند:
درجه حرارت بالا و دما پایین.
این مواد شیمیایی گاهی اوقات در فروشگاههای محلی یافت نمی شوند ، زیرا این مواد باید از طریق یک منبع شیمیایی دارای مجوز خریداری شوند. این می تواند کم هزینه تر باشد.

مواد شیمیایی مسکونی به راحتی در فروشگاههای محلی موجود است.
نوع طراحی
ماشین ظرفشویی های صنعتی معمولاً برای نیازهای خاص طراحی شده اند.
برای تغییر نوع بار در ماشین ظرفشویی صنعتی ، می توانید قفسه های قفسه های خاص آن بار را خریدادری کرده و نصب نمایید .
ماشین های ظرفشویی خانگی به گونه ای طراحی شده اند که اغلب ظروف و وسایل استفاده شده در آشپزخانه خانگی را در خود جای میدهند و جای نگرانی وجود ندارد.

 

۳. مقایسه ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی در تهویه و خروجی

 

ماشین ظرفشویی صنعتی ماشین ظرفشویی خانگی
خروجی بخار و تهویه

تجهیزات مورد استفاده در فضایی که ماشین ظرفشویی صنعتی وجود دارد باید از جنس استیل و یا سنگ باشد  تا از خوردگی بر اثر بخار محفوظ باشند .  این امر می تواند در مورد ماشین ظرفشویی صنعتی کم دما نیز صادق باشد. حتی رستوران ها برای نگرانی های ایمنی نیاز به تهویه مناسب دارند.

مواد شیمیایی مورد استفاده در ماشین ظرفشویی صنعتی نیز به دلیل اثرات مضر آنها در صورت استنشاق نیاز به تهویه مناسب دارند. قبل از خرید و استفاده از مواد شیمیایی ، هشدارها و احتیاط های محصول را بررسی کنید.

تجهیزات ماشین ظرفشویی مسکونی به گونه ای طراحی شده است که بخار کافی را برای آسیب به اطراف کابینت یا کفپوش ندارد.
ماشین ظرفشویی خانگی معمولاً به دو نوع ماده شیمیایی تکیه دارند – یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کردن . هر دو را می توان با هزینه کم در فروشگاه های محلی خریداری کرد. آنها به طور کلی نیازی به تهویه خاصی ندارند.
قابلیت ها
 

ماشین های ظرفشویی صنعتی اغلب از مخزن یا وان برای ذخیره آب گرم استفاده می کنند که به عنوان آب از قبل گرم شده در بین چرخه ها استفاده می شود. این چرخه های شستشو را ساده تر کرده و باعث صرفه جویی در وقت می شود ، اما کاربردی غیر ضروری برای شستشوی یک چرخه است که معمولاً در خانه استفاده می شود.

مواد پلاستیکی / لاستیکی معمولاً نمی توانند به صورت فشار زیاد (به دلیل ذوب شدن قطعی یا تار شدن) یا فشار کم (به دلیل استفاده مواد شیمیایی) شسته شوند.
بیشتر ماشین های ظرفشویی صنعتی برای حذف پس ماند های بزرگ غذا از ظرف ، شیشه یا ظروف ساخته نشده اند. محل شستشوی معمولی آشپزخانه صنعتی شامل یک سینک شستشو می باشد که قبل از شستشو ، آن لکه ها و پس ماند ها را از  ظروف جدا میکند .

 

برای ماشین های ظرفشویی خانگی معمولا با خط لوله مسکونی قابل نصب و استفاده می باشد .

در چرخه خشک کردن ظروف ممکن است بعضی از ظرف ها بصورت کامل خشک نشوند و نیاز به حوله دستی برای خشک شده کامل داشته باشند .


از لحاظ بهداشتی ماشین ظرفشویی صنعتی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی بسیار قوی ، کارایی بسیار بهتری نسبت به ماشین ظرفشویی خانگی را دارد.

 

۳. مقایسه ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی در هزینه های جاری

 

ماشین ظرفشویی صنعتی ماشین ظرفشویی خانگی

ماشین های ظرفشویی صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که در مدت زمان کوتاه ظروف را تمیز و خشک میکنند ، به همین دلیل بهترین گزینه برای مراکزی می باشند که دارای آشپزخانه صنعتی می باشند . ماشین های ظرفشویی صنعتی با فشار بالا و بدون مواد شیمیایی تأثیر محدودی بر محیط زیست دارند ولی ماشین های ظرفشویی صنعتی شیمیایی برای کنترل و مدیریت پسماند به دستورالعملهای ویژه ای نیاز دارند.

مواد شیمیایی مورد استفاده در ماشین ظرفشویی صنعتی نیز به دلیل اثرات مضر آنها در صورت استنشاق نیاز به تهویه مناسب دارند. قبل از خرید و استفاده از مواد شیمیایی ، هشدارها و احتیاط های محصول را بررسی کنید.

در ماشین های ظرفشویی خانگی هزینه تهیه اولیه بسیار حائز اهمیت است. بیشتر آنها با چرخه های محیط زیست یکسو هستند . بنابراین ، آنها برای صرفه جویی در هزینه و تأثیر محدود بر محیط زیست طراحی شده اند. ( همه ماشین های ظرفشویی خانگی این استاندارد را ندارند)

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی های صنعتی و مسکونی ، به دنبال رده بندی انرژی بالا باشید .

 

آیا می توان ماشین ظرفشویی صنعتی را در یک خانه نصب کرد؟

ماشین های ظرفشویی صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که باید دارای فضای بزرگ و تهویه صنعتی مناسب با هود صنعتی باشند . علاوه بر این مورد برای شستشو نیاز به آب با فشار بالا دارند که عملا استفاده آن در منزل را غیز ممکن می سازد.جدای از این موارد سایز هزینه ها مانند هزینه های برق و آب و نوع کنتور مورد نیاز باعث می شود که این امکان وجود نداشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ