انواع غذاهای باربیکیو: ۱۲ غذای لذیذی که می‌توانید با باربیکیو بپزید!

انواع غذاهای باربیکیو

در حالی که جوجه و کباب رایج‌ترین غذاها برای پخت‌وپز بر روی باربیکیوها هستند اما شما می‌توانید انواع متنوعی از غذاها را بر روی باربیکیو بپزید. انواع مختلفی از مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند یک وعده‌ی غذایی معمولی را به جشنی بزرگ تبدیل کنند. ما در زیر انواع غذاهای باربیکیو از مرغ کبابی گرفته تا انواع سبزیجات که امکان پخت آن‌ها در باربیکیو وجود دارد را معرفی کرده‌ایم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع غذاهای باربیکیو

احتمالا کباب کردن قدیمی‌ترین روش پخت‌وپز در جهان است که ما ایرانی‌ها تا پیش از این، از منقل برای تهیه آن استفاده می‌کردیم. خوشبختانه امروزه انواع باربیکیو گازی و ذغالی به بازار عرضه شده‌اند که پروسه‌ی کباب کردن را آسان‌تر می‌نمایند. باربیکیو لغتی انگلیسی به شکل نوشتاری barbecue می‌باشد که از کلمه اسپانیایی بارکوتا گرفته شده است. این لغت در واقع به نوعی روش پخت غذا اطلاق می‌شود که در آن طبخ گوشت در دمای کم و به صورت تدریجی صورت می‌پذیرد. این روش پخت را می‌توان شبیه به منقل دانست که در آن جوجه یا گوشت توسط سیخ‌ها روی میله‌های فلزی در معرض حرارت به آرامی پخته می‌شوند.

با این حال کباب کردن تنها غذایی نیست که می‌توانید به روش باربیکیو آن را بپزید. مخصوصا امروزه که انواع مدل باربیکیو آپارتمانی و فضای باز به بازار عرضه شده و امکان تهیه انواع غذاهای مختلف را به شما می‌دهد. ما در زیر انواع بهترین غذاهای باربیکیو را به شما معرفی کرده‌ایم تا برای مهمانی‌های خود بتوانید تنوعی خاصی به سفره‌تان ببخشید.

۱) مرغ کبابی و جوجه کباب

انواع غذاهای باربیکیو
انواع غذاهای باربیکیو

معمولا وقتی صحبت از کباب کردن می‌شود، خوشمزه‌ترین دستور پخت‌ها اغلب همان دستورالعمل‌های سنتی هستند. درست است که کباب کردن مرغ کمی پروسه‌ی سختی دارد اما به همان اندازه خوشمزه بوده و نمی‌توان آن را از وعده‌های غذایی حذف کرد. برای تهیه جوجه کباب کافیست گوشت مرغ که بیشتر شامل سینه، فیله و ران مرغ است را به قسمت‌های مساوی برش داده و سپس در ادویه‌ی مخصوص آن را بخوابانید. سپس روی باربیکیو قرار دهید تا به آرامی پخته شود.

۲) انواع استیک

انواع استیک
بهترین غذاهای باربیکیو

یکی دیگر از انواع بهترین غذاهای باربیکیو مربوط به استیک است. استیک به طور کلی از از قسمت‌های مختلف گوشت گاو یا گوساله مخصوصا راسته تهیه می‌شود. هیچ چیز به اندازه‌ی استیک نمی‌‌تواند برای مهمانی و تنوع بخشیدن به آن عالی عمل کند. انواع مختلفی از دستور پخت برای استیک وجود دارد که می‌تواند مهمان‌های شما را به وجد آورد. مثلا شما می‌توانید انواع گوشت ماهی مثل ماهی آزاد یا سالمون را نیز استیک کنید و با سس مصرف نمایید. همینطور توجه کنید که استیک‌ها از نظر درجه پخت نیز با هم متفاوت هستند و می‌توانند به صورت خام، نیمه پخته یا کاملا پخته شده سرو شوند.

۳) انواع برگر

انواع برگر
بهترین غذاهای باربیکیو

برگر یکی دیگر از گزینه‌های بسیار محبوب در میان انواع غذاهای باربیکیو است که تنوع بسیار زیادی نیز دارد. برگر گوشت، چیکن برگر، چیز برگر، برگر سبزیجات و قارچ برگر تنها چند نمونه از انواع برگر هستند که می‌توانید بر روی باربیکیو آن‌ها را بپزید.

۴) هات داگ

هات داگ
بهترین غذاهای باربیکیو

هات‌داگ‌ها نیز گزینه‌ی محبوبی برای مهمانی‌ها با باربیکیو هستند و برای همه‌ی افراد در هر سنی جذاب می‌باشند. بهتر است که برای نتایج بهتر کباب از سوسیس‌های باکیفیت استفاده کنید. از مشهورترین و بهترین هاگ داگ‌هایی که می‌توانید با باربیکیو تهیه کنید، می‌توان به هات داگ مکزیکی، هات داگ سوئدی، خاگینه هات داگ گرجستان و هات داگ کلمبیایی اشاره کرد. هر یکی از این هات داگ‌ها طرز تهیه متفاوتی دارند. مثلا در هات داگ مکزیکی از گوجه فرنگی، پیاز، قارچ، سیب زمینی سرخ کرده و فلفل هالوپینو استفاده می شود. یا برای تهیه هات داگ در سوئد، سوسیس را درون نان لواش قرار می‌دهند و در کنار سوسیس نیز از پیاز سرخ شده، پوره سیب زمینی، کاهو و سالاد میگو استفاده می‌کنند.

۵) ماهی کبابی

ماهی کبابی
انواع غذاهای باربیکیو

پختن ماهی تازه روی آتش یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید بر روی باربیکیو آن را انجام دهید. مطمئنا طعم ماهی بر روی باربیکیو بسیار متفاوت و منحصربفرد خواهد شد و هر کسی را به وجد خواهد آورد. توجه کنید که ماهی‌های چرب‌تر برای طبخ ماهی کبابی مناسب‌تر هستند. مثلا ماهی هامور در بین ماهی های جنوب بهترین گزینه برای ماهی کبابی است.

۶) شیشلیک

شیشلیک
بهترین غذاهای باربیکیو

تکه‌های دنده گوشت گوسفند می‌توانند یکی از لاکچری‌ترین غذاهایی باشد که با باربیکیو آن را تهیه کنید. مخصوصا تهیه آن با باربیکیو زغالی می‌تواند یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای این لیست باشد.

۷) انواع کباب ایرانی

کباب-ایرانی
بهترین غذاهای باربیکیو

اگر به دنبال غذای مجلسی‌تری هستید، می‌توانید از انواع کباب ایرانی را برای پذیرایی از مهمان‌تان انتخاب کنید. کباب سلطانی، کباب قفقازی، کباب چنجه، کباب بختیاری، کباب برگ، کباب ترش شمالی، کباب کوبیده بناب، دنده کباب کرمانشاه و کباب کوبیده مرغ از جمله انواع غذاهایی هستند که می‌توانید با باربیکیو آن‌ها را تهیه کنید.

۸) کباب توفو

باب توفو
بهترین غذاهای باربیکیو

یکی دیگر از بهترین انواع غذاهای باربیکیو که برای گیاهخواران آن را توصیه می‌کنیم، کباب توفو است. توفو نوعی شیر سویا است که با نام پنیر سویا نیز شناخته می‌شود. برای تهیه کباب توفو کافیست که سبزیجاتی مثل کدو، فلفل دلمه‌ای، قارچ و گوجه را به همراه توفو به صورت یکی در میان به سیخ بکشید. سپس آن‌ها را روی باربیکیو بچینید. توجه کنید که سبزیجات باید نرم و کبابی شوند، اما له نشوند. کباب توفو شما باید به رنگ قهوه‌ای طلایی درآید.

۹) کباب سبزیجات مراکشی

کباب سبزیجات مراکشی
بهترین غذاهای باربیکیو

کباب سبزیجات مراکشی یکی دیگر از بهترین غذاهای باربیکیو است که از ترکیب کدو مسمایی (زرد یا سبز یا ترکیبی از هر دو)، فلفل دلمه‌ای، پیاز قرمز، قارچ و انواع ادویه‌های خاص خود تهیه می‌شود. این کباب می‌تواند گزینه‌ی متفاوتی برای مهمانی‌های شما با باربیکیو باشد و مخصوصا گیاه‌خواران از حضور آن استقبال می‌کنند.

۱۰) سیب‌زمینی کبابی

سیب‌زمینی کبابی
بهترین غذاهای باربیکیو

قرار نیست که همیشه هزینه‌ی بالایی را برای پخت انواع غذاهای باربیکیو بپردازید، شما می‌توانید از سیب‌زمینی کبابی با کمی مخلفات برای تهیه ساده‌ترین و لذیذترین غذا استفاده کنید. مثلا می‌توانید سیب‌زمینی را با سیر و سبزیجات دیگر در فویل بپیچید و کباب کنید تا غذای متفاوت و لذیذی برای مهمان‌‌تان بپزید.

۱۱) باباگانوش کبابی

بهترین غذاهای باربیکیو
بهترین غذاهای باربیکیو

بادمجان و گوجه‌فرنگی ترکیب موفق دیگری هستند که می‌توانید بر روی باربیکیو آن‌ها را بپزید. باباگانوش کبابی از بادمجان، گوجه‌فرنگی، ادویه مخصوص (مخلوط فلفل فرنگی، دارچین، زیره سبز، فلفل سیاه، جوز هندی، هل، میخک و تخم گشنیز)، نمک، روغن زیتون و جعفری تشکیل شده است. برای تهیه این کباب ابتدا بادمجان‌ها و گوجه‌ها را سیخ بزنید و کباب کنید تا پوست آن‌ها سیاه شود و حالت ترکیدگی پیدا کند. سپس پوستآان‌ها را بگیرید و آن‌ها را له و با هم ترکیب کنید. پس از آن ترکیب موردنظر را با سس ماریناد مخلوط کرده و ادویه‌های مخصوص آن را اضافه کنید.

۱۲) کباب کردن سبزیجات

انواع غذاهای باربیکیو
بهترین غذاهای باربیکیو

شما می‌توانید انواع سبزیجات مثل فلفل شیرین، قارچ یا هر سبزیجاتی که کمی سفت و شیرین باشد را روی باربیکیو کباب کنید. این روش پخت باعث حفظ مواد مغذی سبزیجات می‌شود.

نکاتی که به هنگام پخت انواع غذاهای باربیکیو باید به آن‌ها توجه کنید.

به هنگام پخت غذا با باربیکیو بهتر است که باربیکیو را از قبل شروع پختن گرم کنید. در حالی که باربیکیو شما در حال داغ شدن است؛ آن را تمیز کنید و به هنگام پخت میله‌های آن را روغن بزنید. این کار باعث می‌شود که غذای شما نچسبد و حس کباب شدن را به غذا بدهد. همچنین همیشه یک وسیله‌ی تیز برای برگرداندن غذا از روی باربیکیو در کنارتان داشته باشید.

در جین پخت گوشت نیز از سوراخ کردن آن با چنگال خودداری کنید زیرا باعث می‌شود که آب آن خاج شود و باعث خشک شدن و طعم کمتر گوشت گردد. همین قضیه برای غذاهایی مثل ماهی نیز صدق می‌کند. توجه کنید که باربیکیو فقط برای پخت گوشت نیست و می‌توانید از آن برای تهیه انواع غذاهای گیاهی که در بالا برخی از آن‌ها را معرفی کردیم نیز استفاده کنید. سیب‌زمینی، گوچه فرنگی و فلفل دلمه بهترین گزینه‌های گیاهی برای پخت بر روی باربیکیو هستند. البته بهتر است که قبل از اینکه آن‌ها را روی باربیکیو بچینید، با کمی روغن سطح آن‌ها را بپوشانید و با نمک چاشتی دار نمایید. سپس در فویل آلومینیومی بپیچید. برای مواد غذایی مثل پیاز و بادمجان نی زباید آن‌ها را به صورت دایره‌های نازک برش دهید تا بهتر ترد شوند.

سخن پایانی

ما در بالا به طور مفصل در مورد انواع غذاهای باربیکیو صحبت کردیم. اگر شما به دنبال خرید باربیکیو هستید، خوشبختانه امکان خرید و سفارش آن از آشپزخانه تهران وجود دارد. باربیکیو تهران کیچن یکی از معتبرترین مراکز تولید باربیکیو در تهران می‌باشد که امکان سفارش انواع باربیکیو را طبق سلیقه و نیاز شما فراهم کرده است. از طریق وبسایت باربیکیو تهران کیچن می‌توانید انواع کباب پز را به همراه مشخصات کامل آن‌ها مشاهده کنید و نسبت به خرید باربیکیو موردنظرتان اقدام نمایید.

باربیکیو

کلیک کنید: مشاهده مدل‌های مختلف باربیکیو

خوشبختانه امروزه تنوع در باربیکیوها بسیار بالاتر رفته است و به راحتی می‌توانید باربیکیویی متناسب با نیاز‌تان را خریداری نمایید. البته در صورتی که نتوانستید، باربیکیو مدنظرتان را بیابید، می‌توانید آن را سفارشی‎‌سازی نمایید. تهران کیچن این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است که باربیکیو خود را با ویژگی‌های مدنظرشان سفارش دهند. تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آشپزخانه تهران (فروشنده تجهیزات آشپزخانه صنعتی) دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید باربیکیو می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۸۴۲۹۹۴۳ – ۰۹۱۲۲۱۵۰۱۵۴ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ