برق انداختن سینک ظرفشویی با روش‌های خانگی ساده و کم هزینه

برق انداختن سینک ظرفشویی

سینک‌های استیل به دلیل طول عمر بالا و درخشندگی خود، محبوبیت زیادی در آشپزخانه‌های خانگی و صنعتی دارند. با این حال با گذر زمان لکه‌های کلسیم، آهن یا زنگ‌زدگی می‌تواند ظاهر سینک شما را به شدت مخدوش کند. اما خوشبختانه برق انداختن سینک ظرفشویی کار آنچنان سختی نیست و با کمی تلاش می‌توانید ظاهر نویی به سینک‌تان ببخشید.

شما با استفاده از تکنیک‌ها و محصولات مختلف به راحتی می‌توانید سینک استیل خود را تمیز کنید. هر چه زمان بیشتری برای تمیر کردن و نگهداری سینک‌تان صرف کنید، سال‌های بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر مدتی است که سینک خود را تمیز نکرده‌اید، نگران نباشید. ما در این مطلب از وبلاگ تهران کیچن به طور مفصل در مورد برق انداختن سینک ظرفشویی کهنه صحبت کرده‌ایم.

نحوه برق انداختن سینک ظرفشویی

استیل برای اینکه ظاهر زیبای خود را همیشه حفظ کند، باید به طور مداوم تمیز شود. خوشبختانه روش‌های خانگی ساده‌ای برای تمیز کردن سینک استیل وجود دارند که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

برق انداختن سینک ظرفشویی

۱. برق انداختن سینک ظرفشویی با جوش شیرین

جوش شیرین رایج‌ترین روش برای تمیز کردن سینک‌ استیل است و هرگونه لکه، چربی و رسوبات آب را از بین می‌برد. شما برای برق انداختن سینک ظرفشویی با جوش شیرین به دستمال گردگیری، اسفنج نرم، بطری اسپری، جوش شیرین، آبلیمو یا لیمو ترش، روغن زیتون و سرکه احتیاج دارید. پس از تهیه وسایل موردنیاز می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

مرحله ۱: سینک را خالی کرده و بشویید.

ابتدا سینک را به طور کامل خالی کنید. سپس سینک را با آب داغ کاملا بشویید.

مرحله ۲: روی آن جوش شیرین بپاشید.

بر روی سینک مرطوب مقداری جوش شیرین بپاشید. تمام سطح سینک را با یک لایه نازک جوش شیرین بپوشانید و کناره‌ها را فراموش نکنید.

مرحله ۳: سینک را تمیز کنید.

با استفاده از یک اسفنج نرم یا پارچه زبر، سینک را بسابید. اسفنج را با دقت به قسمت‌هایی که لکه‌دار شده اند یا کثیفی به آن چسبیده‌اند، مالش دهید. در صورت نیاز می‌توانید کمی آب اضافه کنید. آب و جوش شیرین در حین مالش دادن به شکل خمیری درمی‌آیند.

توجه کنید که با اینکه جوش شیرین به عنوان یک پاک‌کننده ساینده عمل می‌کند، اما به اندازه کافی ملایم است که سطح استیل را خراش ندهد.

مرحله ۴: با استفاده از لیمو، دوباره آن را بسابید.

یک لیمو را از وسط نصف کنید و دوباره سینک را با لیمو و خمیر جوش شیرین که هنوز سینک شما را پوشانده‌اند بشویید. سطوح بالای اسید موجود در آب لیمو می‌تواند به مبارزه با باکتری‌ها کمک کند و بوی خوش مرکبات را به سینک شما بدهد.

مرحله ۵: آبکشی کنید.

خمیر جوش شیرین و آب لیمو را با آب از روی سینک بشویید.

مرحله ۶: سینک را با روغن زیتون براق کنید.

در نهایت سینک را با یک پارچه خشک کنید و آب باقی‌مانده را از روی آن پاک نمایید. سپس، برای درخشش سینک از روغن زیتون استفاده کنید. مقدار کمی روغن زیتون را روی یک پارچه خشک بریزید و آن را روی سینک بمالید.

برق انداختن سینک ظرفشویی با روغن بچه

۲. برق انداختن سینک ظرفشویی با آرد و روغن بچه

ممکن است این روش کمی عجیب به نظر برسد و احتمالا قبلا درباره آن نشنیده‌اید. اما باید بگوییم که بسیار مؤثر است. کافیست بعد از تمیز کردن سینک با جوش شیرین به جای روغن زیتون کمی آرد بر روی آن بپاشید. این کار کمی تلاش بیشتری می‌خواهد، اما وقتی آن را بشویید، سینک استیل شما دوباره درخشش خود را کسب خواهد کرد. برق انداختن سینک ظرفشویی با روغن بچه نیز می‌تواند معجزه کند. کافیست چن قطره را بر روی سینک بریزید و سپس با حوله شروع به درخشان کردن آن نمایید.

نکاتی برای نگهداری سینک استیل

ترفندهای ساده‌ی بالا می‌توانند پروسه برق انداختن سینک ظرفشویی کهنه را ساده کنند. اما خوب شما می‌توانید با رعایت برخی نکات از کدر شدن سینک خود جلوگیری کنید. به این ترتیب دیگر نیاز به تمیز کردن عمیق سینک نخواهید داشت. در زیر به به برخی از نکات نگهداری سینک استیل اشاره کرده‌ایم:

  • از آنجایی که بیشتر صابون‌ها و مواد شوینده حاوی کلرید هستند، پس از اتمام تمیز کردن، بلافاصله سطح سینک را بشویید تا از خوردگی جلوگیری شود. شستن استیل با آب داغ تمیز، سطح سینک را براق و عاری از میکروب می‌کند و آن را برای استفاده بعدی آماده می‌کند.
  • اجازه ندهید اسفنج‌ها، حوله یا پارچه روی سطح سینک خشک شوند. آنها می‌توانند سطح زیر خود را کدر کنند و منجر به رشد باکتری‌ها شوند.
  • سینک خود به طور منظم بشویید تا کلریدهای موجود در بیشتر پاک کننده‌ها بر درخشش طبیعی ضد زنگ تأثیر نگذارد.
  • از قرار دادن ظروف فولادی و چدنی برای مدت طولانی در سینک خودداری کنید. آهن به علاوه رطوبت می‌تواند منجر به زنگ‌زدگی و لکه شدن سطح شود.
  • از سینک خود نیز به عنوان تخته برش استفاده نکنید. چاقوها و سایر وسایل تیز آشپزخانه به طور طبیعی به سطح سینک شما آسیب می‌رسانند.
  • خشک کردن منظم سینک ظرفشویی برای جلوگیری از آب و زنگ‌زدگی سطح معجزه می‌کند.
  • برای اینکه سینک خود را همیشه تمیز نگه دارید، هر بار که از سینک استفاده کردید، حتما آن را تمیز کنید. باقیمانده زباله‌ها را قبل از خشک شدن آن در سطل زبانه قرار دهید و اجازه ندهید مایعات برای مدت طولانی روی سینک باقی بمانند.

و در آخر اینکه اگر روش‌های بالا برای برق انداختن سینک ظرفشویی شما تاثیرگذار نبود، بهتر است برای خرید سینک جدید اقدام کنید. اگر شما به دنبال خرید سینک صنعتی هستید، پیشنهاد می‌کنم نگاهی به لیست محصولات ما در تهران کیچن بیندازید.

آشپزخانه تهران (تهران کیچن) یکی از معتبرترین تامین‌کنندگان تجهیزات و ملزومات آشپزخانه‌های صنعتی و رستورانی در ایران است که بستر مطمئن و امنی را برای سفارش تجهیزات پیش روی شما قرار می‌دهد. از طریق وبسایت تهران کیچن می‌توانید قیمت انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی را ببینید و خرید خود را آگاهانه انجام دهید.

همینطور در سایت تهران کیچن قبل از خرید می‌توانید سایز و تمامی جزئیات محصول مورد نظر خود را در میان انواع محصولات مشابه آن ببینید و سپس آن‌ را سفارش دهید. پشتیبانی از خرید یکی از اولین اولویت‌های تهران کیچن بوده و از این رو ۷ روز ضمانت بازگشت کالا دارد. پرداخت در محل و تضمین اصل بودن کالا دو اصل مهم دیگری است که تهران کیچن به آن‌ها پایبند است.

علاوه بر این شما به هنگام خرید سینک ظرفشویی صنعتی از تهران کیچن محدود به محصولات بالا نیستید و می‌توانید طراحی و راه‌ندازی آشپزخانه صنعتی خود را به ما بسپارید. برای مشاوره و راهنمایی در زمینه سفارش تجهیزات آشپزخانه با کارشناسان ما از طریق شماره‌های ۰۲۱۲۸۴۲۹۹۴۳ – ۰۹۱۲۲۱۵۰۱۵۴ می‌توانید در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ