ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران و فست‌فودها

ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران

این روزها صنعت رستوران به فضایی به شدت رقابتی تبدیل شده است. تنها شهر تهران دارای بیش از ۱۰هزار رستوران فست‌فود و کترینگ است. از طرف دیگر اکثر رستوران‌ها حاشیه سود بسیار کمی دارند. اینجاست که ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران اهمیت می‌یابد. به این معنی که صاحبان و مدیران رستوران‌ها باید استراتژی‌های مختلفی را برای جذب مشتریان جدید اتخاذ کنند.

با اینکه راه‌های مختلفی برای جذب مشتری به رستوران شما وجود دارد. اما اگر بخواهید از رقابت پیشی بگیرند، باید از استراتژی‌های خلاقانه‌تری استفاده کنید.ما در ادامه ایده‌های خلاقانه و جالبی که می‌توانند در جذب مشتری به رستوران شما موثر باشند، معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید با توجه به استراتژی خود از این ایده‌ها کمک بگیرید.

ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران

بازاریابی برای صنعت رستوران در طول سال‌ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. استراتزی که ۱۰ سال پیش یا حتی همین چند سال گذشته می‌توانست موثر باشد، در حال حاضر آنچنان کاربردی نیست. این روزها جذب مشتریان جدید برای رستوران با وجود این همه شبکه‌ اجتماعی، فناوری‌های جدید و رقابت بیشتر از همیشه دشوارتر شده است. مخصوصا اگر در فکر راه اندازی رستوران هستید، باید آن را جدی بگیرید.

در ادامه لیستی از ایده‌هایی که هر رستوران بزرگ یا کوچکی می‌تواند برای جذب مشتری و افزایش فروش رستوران خود انجام دهد، را می‌توانید ببینید.

۱. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

این روزها بسیاری از رستوران‌ها شروع به تبلیغ خود در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند. این رویکرد عالی است زیرا شبکه‌‌های اجتماعی بین افراد در هر سنی بسیار محبوب هستند. اگر می‌خواهید با مخاطبان یا مشتریان خاصی ارتباط برقرار کنید، مطمئنا شبکه‌های اجتماعی راحت‌تر می‌توانند این کار را برای شما انجام دهید.

شما می توانید تبلیغات منحصربفردی از رستوران خود بسازید و برای نمایش آنها در شبکه‌های اجتماعی هزینه کنید. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به خودی خود حوزه‌ی بزرگی است و با ارسال منظم مطالب می‌توانید توجه مشتریان‌تان را جلب کنید. تبلیغات شما می‌تواند پست‌هایی درباره بازسازی رستوران، غذاهای جدید اضافه شده به منوی شما، یا فقط یک ویدیو از آشپزخانه رستوران باشد.

برخی از رستوران‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی مسابقه برگزار می‌کنند که در آن بینندگان را تشویق می کنند تا دوستان خود را تگ کنند. سپس یک برنده خوش شانس را انتخاب می‌کند و کوپن تخفیف برای صرف غذا در رستوران‌شان به او هدیه می‌دهند.

ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران

۲. وای فای رایگان

وای فای رایگان یکی دیگر از ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران است. بسیاری از کافه‌ها این رویکرد را اجرا می‌کنند، تا بتوانند فضایی دوستانه ایجاد کنند و افرادی را که به دنبال مکانی برای نشستن و کار هستند جذب کنند. این کافه‌ها فرض می‌کنند که مشتریان در حین کار از آنها غذا یا قهوه سفارش می‌دهند که می‌تواند راهی عالی برای افزایش درآمد باشد. رستوران‎ها می توانند از همین رویکرد سود ببرند.

۳. موسیقی زنده

این روزها موسیقی زنده به یکی از نقاط قوت برخی از کافه و رستوران‌ها تبدیل شده است و در جذب مشتریان بسیار عالی عمل می‌کند. شما می‌توانید برای رستوران خود گروه موسیقی ثابت یا چند گروه موسیقی متفاوت داشته باشید که روزهای خاصی از هفته اجرا داشته باشند.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید چند نوازنده یا خواننده مشهور را برای اجرای در رستوران خود جذب کنید. چنین رویدادهایی جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند و مشتریان جدید زیادی را به رستوان شما می‌اورد. با این حال، این رویکرد ممکن است برای هر رستورانی کارساز نباشد، زیرا هر رستوانی برای اجرای گروه موسیقی فضای کافی ندارد. اگر فکر می‌کنید رستوران شما می‌تواند به طور منظم رویدادهای موسیقی زنده را در خود جای دهد، حتما باید آن را امتحان کنید.

موسیقی زنده

۴. اهدا کارت هدیه

اهدا کارت هدیه یکی دیگر از ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران است. بسیاری از رستوران‌ها به این منظور کارت‌های هدیه را به شکل مسابقه اهدا می‌کنند. به این ترتیب اگر کارت هدیه به دست شخصی برسد که قبلا هرگز از رستوران شما بازدید نکرده است، وسوسه می‌شود آن را امتحان کند. اگر مشتری از رستوران شما بازدید کند و از غذا و خدمات شما لذت ببرد، احتمالا در آینده دوباره به رستوران شما باز خواهد گشت.

۵. همکاری با اینفلوئنسرها

یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مشتریان جدید به رستوران، همکاری با اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی است. اینفلوئنسرها کاربران شبکه‌های اجتماعی یا حساب‎هایی هستند که فالوورهای زیادی دارند. شما باید در اینستاگرام از آنها بخواهید از رستوران شما نیز بازدید کنند.

۶. به اشتراک‌گذاری مراحل آماده‌سازی غذا

شبکه‎های اجتماعی یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی برای صاحبان رستوران‌ها است، زیرا جایی است که مشتریان شما در آن حضور دارند. رستوران شما باید در ذهن مشتریان شما بماند تا زمانی که آنها به این فکر می‌کنند که کجا غذا بخورند، شما را انتخاب کنند. خوشبختانه شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که با مشتریان خود ارتباط داشته باشید تا و برند خود را در ذهن آن‌ها ماندگار کنید.

مثلا یکی از ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران می‌تواند با به اشتراک‌گذاری مراحل آماده‌سازی غذا در آشپزخانه اتفاق بیفتد. بدین منظور می‌توانید از سرآشپزها و کارکنان خود بخواهید تصاویر غذا و مراحل پخت را در زمان واقعی در اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌‌های به راحتی و به سرعت آپلود کنند. همینطور شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی خود به عنوان کلاس آشپزی استفاده کنید. به این ترتیب با آموزش غذاها و ترفندهای آشپزی می‌توانید مخاطبان خود را به مشتریان خود تبدیل کنید.

به اشتراک‌گذاری مراحل آماده‌سازی غذا

۷. تخفیف برای مناسبت‌های مختلف

شما می‌توانید به مناسبت‌های مختلف مثل روز تولد مشتریان خود کد تخفیف‌هایی را به آن‌ها هدیه دهید. اکثر مردم روز تولد خود را با یک گروه بزرگ برای شام جشن می‌گیرند. انگیزه دادن به آنها برای انتخاب رستوران شما در روز خاص خودشان می‌تواند هم فروش شما را افزایش دهد و هم افراد جدیدی را به رستوران شما معرفی کند.

۸. انجام بازی‌های نوستالژی

شما می‌توانید رستوران خود را به فضای برای سرگرمی و انجام‌های بازی‌های قدیمی‌ جذاب اختصاص دهید. اینکار باعث خواهد شد که مدت بیشتری در رستوران شما بمانند و غذا و نوشیدنی بیشتری را سفارش دهید.

۹. فضایی برای عکاسی

ایجاد فضایی جالب برای عکاسی یکی دیگر از ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران است. در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده‌اند و شما می‌توانید این را به فرصت بزرگی تبدیل کنید. فضای جالبی را برای عکاسی مشتریان خود ایجاد کنید و به این ترتیب هر روزی کلی پست و استوری که شما را تگ کرده‌اند خواهید داشت.

فضایی برای عکاسی

۱۰. گوشی ممنوع

شاید این موضوع برای شما عجیب بنظر برسد که استفاده از گوشی را در رستوران خود ممنوع کنید. البته ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم استفاده از گوشی‌ها برای مشتریان خود را ممنوع کنید اما می‌توانید این قضیه را به یک تجربه سرگرم‌کننده تبدیل کنید! یک جعبه کوچکی را روی میز قرار دهید، گوشی‌ها را داخل آن بگذاربد و آن را با یک نوار چسب ببندید. اگر تا پایان صرف غذا همچنان نوار بسته باشد، می‌توانید به مشتریان خود تخفیف بدهید.

۱۱. انتخاب اسم جذاب

اسم رستوران یکی از عوامل مهم برای جذب مشتری است. انتخاب اسم رستوران لاکچری می‌تواند منجر به بیشتر شدن مشتریان شما شود و رستوران‌تان را در ذهن آنها ماندگار کند. همچنین این موضوع باعث می‌شود که مشتریان، رستوران شما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد دهند.

همانطور که می‌بینید، ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران زیاد است. استراتژی‌های ذکر شده در بالا هم برای رستوران‌های جدید و هم برای رستوران‌هایی که سال‌هاست کار می‌کنند، می‌تواند جذاب باشد. بنابراین هر یک از این استراتژی ‌ا را امتحان کنید و ببینید کدام یک با مدل کسب‌وکار فعلی شما مطابقت دارند. اگر شما نیز ایده‌ جذاب دیگری به ذهن‌تان رسید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما و صاحبان رستوران‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ