همه مراحل راه اندازی فست فود + چک لیست وسایل لازم

راه اندازی فست فود

اگر این روزها دغدغه شما راه اندازی فست فود است اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، باید بگوییم که مسیر را درست آمده‌اید. ما در این مطلب از وبلاگ تهران کیچن هر آنچه شما باید قبل از راه‌اندازی فست فود بدانید را پوشش داده‌ایم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مراحل راه اندازی فست فود

بیزینس پلن خود را داشته باشید.

یک برنامه روشن برای موفقیت به عنوان یک کارآفرین ضروری است. این به شما کمک می کند تا ویژگی های کسب و کار خود را ترسیم کنید و برخی ناشناخته ها را کشف کنید.

شما باید بدانید که قرار است چه نوع رستوران فست‌فودی را ایجاد کنید و بتوانید بیزینس پلن خود را بسازید. وجود برنامه واضح برای موفقیت شما ضروری است و به شما کمک می‌کند ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کنید و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. بیزینس پلن از رستورنی به رستوران دیگر متفاوت است اما برخی از مولفه‌هایی که هر بیزنس پلن باید داشته باشند، عبارتند از:

  • نام کسب و کار
  • اعضای تیم
  • خلاصه اجرایی و نمای کلی از کسب‌وکار
  • خلاصه‌ای از استراتژی بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل مالی، از جمله هزینه راه اندازی فست فود و پیش بینی‌های سال اول
  • تجزیه و تحلیل صنعت، شامل داده‌های مربوط به بازار هدف، مکان و رقابت
  • جزئیات عملیات، از جمله سیاست‌های شرکت، سیستم‌ها، تامین‌کنندگان و مشاغلی که باید برای آنها استخدام کرد.

توجه کنید که داشتن بیزینس پلن در بقیه مراحل راه اندازی فست فود نیز می‌تواند به شما کمک کند. درست است که برخی جزئیات با پیشرفت کار تغییر می‌کند و تکامل می‌یابد، اما در ابتدای کار می‌تواند مسیر راه را به شما نشان دهد.

لوکیشن مناسبی را انتخاب کنید.

موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین عواملی است که موفقیت یا شکست هر فست‌فودی می‌تواند را تعیین کند. میزان جذب مشتری و درآمدی که می‌توانید داشته باشید، به موقعیت مکانی شما بستگی دارد. رستوران فست‌فودی به طور ایده آل باید در یک منطقه پرجمعیت باشد و مخاطبان هدف را در نظر داشته باشد. دسترسی و دید منطقه نیز برای جذب مشتری ضروری است. توجه کنید که فضای باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتوانید آشپزخانه خوبی بسازید.همچنین باید مطمئن شوید که ساختمان دارای تاسیسات آبرسانی مناسب است.

لوکیشن مناسب برای افتتاح فست فودی

به‌طور‌کلی شما باید به هنگام انتخاب لوکیشن مناسب به موارد زیر توجه کنید:

دسترسی: دسترسی مشتریان به رستوران فست فود شما چقدر آسان است؟ با چه وسیله حمل‌ونقلی در دسترس است؟ با دوچرخه، ماشین یا حمل‌ونقل عمومی قابل دسترسی است؟ آیا امکان پارک ماشین وجود دارد؟

مجوزها و الزامات: چه مدارکی را باید تکمیل کنید و چه محدودیت هایی را باید رعایت کنید تا بتوانید کسب‌وکار خود را در این مکان اداره کنید؟
اجاره و خدمات آب و برق: آیا تمام هزینه‌ها از جمله اجاره، آب و برق را در بودجه خود در نظر گرفته‌اید؟

زیبایی شناسی: حال‌و‌هوای کلی آن چگونه است؟ آیا جذاب است؟ آیا مشتریان شما نه تنها در رستوران شما، بلکه در مجاورت آن احساس راحتی می‌کنند؟

برای مجوزها اقدام کنید

اکنون که می‌دانید لوکیشن رستوران فست فود شما دقیقا کجا خواهد بود، وقت آن است که مجوزهای لازمی که برای راه‌اندازی کسب و کار خود نیاز دارید را، دریافت کنید.

استراتژی بازاریابی داشته باشید.

شما باید به منظور جذب و برانگیختن مخاطبان هدف خاص خود، استراتژی بازاریابی منحصر به رستوران، خدمات و مشتریان‌ خود را داشته باشید. البته زمانی که برند و خدمات خود را توسعه می‌دهید، درک بهتری از اینکه دقیقا قرار است چه شکلی باشید خواهید داشت، اما در ابتدا مهم نیست که استراتژی خود را به درستی شروع کنید. به‌طورکلی استراتژی بازارابی را می‌توان به دو گروه آفلاین و آنلاین تقسیم‌بندی کرد.

استراتژی بازاریابی آفلاین را می‌توان شامل طراحی منو، طراحی لوگو و بنرها دانست. برندسازی از جمله نام، لوگو، رنگ‎ها، فونت‌ها بخش مهمی از بازاریابی کسب‌وکار است. برند شما همان چیزی است که رستوران فست فود شما به آن تکیه داده است و تعیین می‌کند که چگونه کسب و کار شما توسط عموم درک شود. برند قوی به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شود.

استراتژی بازاریابی راه اندازی رستوران

علاوه‌براین شما باید از طریق پلفترم‌هایی که مخاطبان شما با آن‌ها آشنا هستند نیز برای آن‌ها بازاریابی کنید. حضور در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، لینکدین می‌توانند در استراتژی بازاریابی آنلاین به شما کمک کنند. ساخت محتوای بصری (عکس و ویدیو) و نوشتاری برای جلب نظر مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی، لیست‌های ایمیل یا سایر کانال‌های بازاریابی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکار شما داشته باشد. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و دسترسی استراتژیک به وب سایت‌تان نیز بخشی از مسیر موفقیت کسب‌وکارتان است که بسته به اندازه بیزینس‌تان می‌توانید آن را نیز به بازایابی آنلاین‌تان اضافه کنید.

علاوه‌براین شما باید برای تبلیغات کسب‌وکار خود نیز برنامه داشته باشید. شما می‌توانید کسب‌وکار را از طریق طیف گسترده‌ای از کانال‌های محلی تبلیغ کنید. مثلا می‌توانید برای دیده شدن برند خود به تبلیغات روی بیلبوردها، شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها یا فراتر از آن، روزنامه‌های محلی، رادیو، تلویزیون روی آورید. ارائه تخفیف در تبلیغات‌تان را در نظر بگیرید تا مردم را تشویق کنید که حتما رستوران فست فود شما را امتحان کنند.

منوی خود را طراحی کنید.

طراحی منو یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل راه‎اندازی فست‌فود است. گزینه‌های زیادی برای قرارگیری در منو فست‌فود وجود دارد اما شما باید با انتخاب نوع غذاهایی که می‌خواهید سرو کنید، شروع کنید. آشنا شدن با اسم غذاهای فست فودی می‌تواند اولین قدم در این راه باشد.

روی زیرساخت عملیاتی کلیدی تمرکز کنید.

اکنون زمان آن رسیده است که بفهمید غذای منوی شما از کجا می‌آید. یعنی انتخاب تامین‌کننده‌های شما چه کسانی خواهند بود. غذای شما شغل شماست، بنابراین اطمینان از اینکه مواد اولیه را از تامین‌کنندگان باکیفیت و قابل اعتماد تهیه می‌کنید، برای موفقیت رستوران شما ضروری است.

توجه کنید که هنگامی که مواد غذایی به رستوران شما رسید، وجود سیستم‌هایی برای کمک به مدیریت موجودی، جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی و ساخت مقرون‎به‌صرفه ترین رویکردها برای هزینه‌های غذا و کسب و کار بسیار مهم است.

تجهیزات مناسب خود را خریداری نمایید.

پس از انتخاب تامین‌کننده مواد غذایی گام بعدی انتخاب تجهیزات مناسب برای تبدیل مواد اولیه به غذاهای سریع و آسان و پرفروش است. فست‌فودی شما به طیف وسیعی از ابزارها و لوازم آشپزخانه از جمله اجاق،غذاساز، میکسر، یخچال فریزر، سینک ظرفشویی، یخ‌ساز و موارد بسیار دیگر نیاز دارد. آشپزخانه تهران (تهران کیچن) یکی از معتبرترین تامین‌کنندگان تجهیزات و ملزومات رستوران در ایران است که بستر مطمئن و امنی را برای سفارش تجهیزات فست فود پیش روی شما قرار می‌دهد.

از طریق وبسایت تهران کیچن می‌توانید قیمت تجهیزات فست فود را ببینید و خرید خود را آگاهانه انجام دهید. در سایت تهران کیچن قبل از خرید می‌توانید سایز و تمامی جزئیات محصول مورد نظر خود را در میان انواع محصولات مشابه آن ببینید و سپس آن‌ را سفارش دهید. پشتیبانی از خرید یکی از اولین اولویت‌های تهران کیچن بوده و از این رو ۷ روز ضمانت بازگشت کالا دارد.

پرداخت در محل و تضمین اصل بودن کالا دو اصل مهم دیگری است که تهران کیچن به آن‌ها پایبند است. علاوه بر این شما به هنگام خرید تجهیزات رستوران از تهران کیچن محدود به محصولات آماده نیستید و می‌توانید طراحی و راه‌ندازی آشپزخانه صنعتی خود را به ما بسپارید. برای مشاوره و راهنمایی در زمینه سفارش تجهیزات رستوران فست فود با کارشناسان ما از طریق شماره‌های ۰۲۱۲۸۴۲۹۹۴۳ – ۰۹۱۲۲۱۵۰۱۵۴ می‌توانید در تماس باشید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “تاپینگ چیست” را نیز در بخش وبلاگ آشپزخانه تهران مطالعه کنید.

نقشه پلان رستوران خود را ترسیم کنید.

در مورد چیدمان رستوران خود فکر کنید. آیا چیدمان رستوران فست‌فود شما خوشایند و برای استفاده مشتریان آسان است؟ آیا مشتریان می‌دانند کجا سفارش دهند، کجا بنشینند، از کجا وارد شوند، از کجا غذای خود را تحویل بگیرند؟

نمای بیرونی مغازه شما چطور؟ آیا جذاب است؟ چگونه توجه مشتریان خود را جلب خواهید کرد؟ آیا چراغ یا تزئینات جذاب دیگری خواهید داشت؟

تیم خود را بسازید.

حتی باهوش‎ترین کارآفرین هم نمی‌تواند به تنهایی یک رستوران فست فود جدید باز کند. راز رستوران‌های موفق با خدمات سریع تیم عالی پشت پیشخوان و آشپزخانه است. سرآشپز احتمالا مهم‌ترین فرد در تیم شما است، زیرا نه تنها غذا می‌پزد و منو را طراحی می‌کند، بلکه بقیه کارکنان آشپزخانه را هدایت و راهنمایی می‌نماید. تعداد کارکنان و دستمزد آن‌ها بیشتر به اندازه بیزینس شما بستگی دارد.

البته ما نیز می‌دانیم یافتن، استخدام، آموزش، حمایت و حفظ کارکنان رستوران کار آسانی نیست. پس وقت کافی را صرف شناسایی بهترین تیم ممکن کنید چرا که تیم خوب در موفقیت شما بسیار مهم است و شما نباید این را فراموش کنید.

امیدواریم که این راهنما به شما انگیزه دهد تا تمامی مراحل راه اندازی فست فود را با موفقیت طی کنید و تصمیم‌های درستی در جهت عملی کردن این ایده کسب و کار بگیرید. خوشحال می‌شویم که توانسته باشیم در این راه به شما کمکی کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ