باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی؟ مقایسه باربیکیو ذغالی و گازی

باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی

در مورد باربیکیو گازی و ذغالی هر کسی نظر خاص خود را دارد. تصمیم‌گیری در مورد انتخاب نوع باربیکیو مخصوصا با وجود تنوع بالای مدل‌های آن‌ها بسیار سخت و گیج‌کننده است. شما باید بدانید که باربیکیو گازی و ذغالی فقط از نظر نوع سوخت مصرفی با هم متفاوت نیستند و در بسیاری از چیزهای دیگر از تمیز کردن باربیکیو تا طعم غذا نیز با هم تفاوت دارند. بنظر شما باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی ؟ ما پیشنهاد می‌کنیم که بجای حدس زدن در مورد بهترین نوع باربیکیو با مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید تا بتوانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای بگیرید. ما در این مطلب به طور تخصصی به این موضوع پرداخته‌ایم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بررسی مزایا و معایب باربیکیوهای گازی

باربیکیو گازی از نظر راه‌اندازی و کنترل دما بسیار راحت‌ است و همین باعث شده است که طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. ما در زیر به طور مفصل به بررسی مزایا و معایب باربیکیوهای گازی پرداخته‌ایم تا بتوانید جواب سوال باربیکیو ذغالی بهتر است یا گازی را بیابید.

در ادامه مطلب باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی به بررسی مزایای باربیکیو گازی می‌پردازیم.

مزایای باربیکیوهای گازی

  • سهولت استفاده و راه‌اندازی سریع

باربیکیوهای گازی راه‌اندازی راحت و سریعی دارند. کافیست باربیکیو را به گاز وصل کنید، دستگیره گاز را بچرخانید و آن را روشن کنید. همینطور نیازی نیست که همانند باربیکیو ذغالی زمان زیادی منتظر بمانید تا باربیکیو گرم شوند، بلکه شما می‌توانید کار کباب کردن و پخت غذا را در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه شروع کنید. پس از ۱۰ دقیقه باربیکیو گرم شده و تقریبا آماده کباب کردن می‌شود. این نوع باربیکیو، پخت‌وپز را بسیار آسان‌تر می‌کند و به تلاش زیادی برای راه‌اندازی نیاز ندارد.

  • امکان کنترل دما

امکان کنترل دما از دیگر مهم‌ترین مزایای باربیکیوهای گازی است که به شما این فرصت را می‌هد غذاهای مختلف از گوشت مرغ گرفته تا استیک را در دماهای متنوع و منحصربفرد آن بپزید. به این ترتیب کنترل کاملی بر نحوه‌ی پخت غذا خواهید داشت و در عین حال پخت کامل و یکنواختی را تجربه خواهید کرد.

  • سالم‌تر و سازگارتر با محیط زیست

باربیکیوهای گازی نسبت به ذغالی سالم‌تر و مفیدتر هستند زیرا گوشت کبابی در باربیکیو گازی حاوی مواد سرطان‌زای کمتری در مقایسه با گوشت کباب زغالی است. همینطور مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که باربیکیوهای گازی نسبت به ذغالی کربن کمتری تولید کرده و کمتر به محیط زیست آسیب می‌زنند.

  • سهولت در تمیز کردن

باربیکیوهای گازی راحت‌تر تمیز می‌شوند و نیاز به صرف زمان و زحمت زیادی نیست. همینطور بسیاری از باربیکیوهای گازی دارای سینی چکه گیر هستند که امکان جدا کردن و تمیز کردن آن به راحتی وجود دارد. به این معنی که ساعت‌ها درگیر تمیز کردن باربیکیو گازی نخواهید بود.

  • امکان استفاده از کپسول

باربیکیو گازی دارای شعله‌های شبیه به زغال چوب است اما به راحتی همانند اجاق گاز قابل تنظیم می‌باشد. یکی از امکانات دیگر فوق‌العاده این نوع باربیکیو قابلیت سوخت دوگانه آن می‌باشد، به این صورت که هم میتوان از گاز شهری برای سوخت استفاده کرد و هم از گاز کپسول مایع در مکان‌هایی که امکان برخورداری از گاز شهری وجود ندارد. باربیکیوهای گازی تهران کیچن با کپسول مایع نیز کار می‌کنند و در صورت عدم دسترسی به گاز شهری می‌توانید کپسول مایع را جایگزین آن نمایید.

  • دود کمتر

باربیکیوهای گازی دود کمتری از خود تولید می‌کنند و از این رو انتخاب عالی برای پخت گوشت، مرغ و همچنین کباب کردن ماهی و سبزیجات می‌باشند.

در ادامه مطلب باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی به بررسی معایب باربیکیو گازی می‌پردازیم.

معایب باربیکیوهای گازی

  • باربیکیو گازی نسبت زغال دمای پخت پایین‌تری دارند و همین یکی از معایب این نوع باربیکیوها است.
  • در حالی که رعایت اقدامات ایمنی برای هر نوع باربیکیویی مهم است اما در نوع گازی شما همیشه باید مراقب باشید. مطمئن شوید که گاز به درستی و بدون نشتی به باربیکیو وصل شده است.
  • باربیکیوهای گازی از زغالی گران‌تر هستند.
  • باربیکیوهای گاز معمولا بزرگتر از باربیکیوهای زغالی هستند و به فضای بیشتری برای نگهداری نیاز دارند.
  • شما همان طعم دودی مانند زغال چوب را در باربیکیو گازی نخواهید داشت.

بهترین مدل‌های باربیکیو گازی بازار ایران

باربیکیو تهران کیچن یکی از مراکز فروش باربیکیو در تهران می‌باشد که امکان سفارش انواع باربیکیو گازی را طبق سلیقه و نیاز شما فراهم کرده است. از طریق وبسایت باربیکیو تهران کیچن می‌توانید انواع کباب پز گازی ذغالی را به همراه مشخصات کامل آن‌ها مشاهده کنید و نسبت به خرید باربیکیو موردنظرتان اقدام نمایید.

اگر قصد خرید باربیکیو گازی را دارید، حتما سری به بخش محصولات ما بزنید. همینطور می‌توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان فروش ما به شماره شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۹۹۴۳ – ۰۹۱۲۲۱۵۰۱۵۴ تماس حاصل نمایید.

کلیک کنید: مشاهده بهترین مدل‌های باربیکیو گازی بازار ایران

بررسی مزایا و معایب باربیکیوهای ذغالی

بسیاری از مردم معتقدند که کباب کردن فقط با زغال معنی و مفهوم می‌یابد. زغال چوب طعم غلیظ و دودی به کباب‌ها می‌دهد و مزه‌ی آن متفاوت‌تر از غذای باربیکیو گازی است. همینطور باربیکیوهای ذغالی گزینه‌ای همه کاره‌ هستند اما برای بدست آوردن خوش‌طعم‌ترین نتایج نیاز به فداکاری و صبر است. ما در زیر به طور مفصل به بررسی مزایا و معایب انواع باربیکیو ذغالی پرداخته‌ایم تا بتوانید جواب سوال باربیکیو ذغالی بهتر است یا گازی را بیابید.

در ادامه مطلب باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی به بررسی مزایای باربیکیو زغالی می‌پردازیم.

مزایای باربیکیو زغالی

  • طعم فوق‌العاده

باربیکیو ذغالی که شباهت بیشتری به کباب پز و یا منقل کباب دارد و از همین رو طعم زغالی به غذای شما خواهد داد. طعم دودی و ذغال، یکی از طعم‌های دلخواه مردم در کشورهای مختلف می‎باشد، به ویژه در کشورمان ایران طعم دودی مورد پسند اکثر مردم است. اگر برای شما طعم دودی غذا از اهمیت بالایی برخوردار است، پس بهتر است که باربیکیو ذغالی را انتخاب نمایید.

  • دمای بالا

با اینکه راه‌اندازی و گرم شدن باربیکیوهای ذغالی کمی زمانبر است اما باربیکیوهای ذغالی نسبت به گازی به دمای بالاتری می‌رسند. یعنی قادر به تولید حرارت بسیار بالایی نسبت نوع گازی است و اجازه می‌دهد تا گوشت راحت‌تر پخته شود. باربیکیو شما برای اینکه بتواند گوشت را بپزد باید حداقل به دمای ۶۰۰ درجه فارنهایت برسد. خوشبختانه باربیکیوهای ذغالی تا دمای ۷۰۰ درجه فارنهایت می‌رسند اما در مورد باربیکیو گازی اینگونه نیست.

به این ترتیب باربیکیو ذغالی غذا را سریع‌تر می‌پزد. همینطور زمانی که ذغال به دمای موردنظر برسد، تقریبا هر چیزی را می‌توانید بپزید. از آنجایی که باربیکیوهای ذغالی به دمای بالایی می‌رسند و دود بیشتری تولید می‌کنند، برای گوشت گاو، گوسفند و مرغ ایده‌آل هستند، اما ممکن است بهترین انتخاب برای پخت غذاهای لطیف‌تر مانند ماهی و سبزیجات نباشند.البته برخی از مدل‌های باربیکیو گازی نیز می‌توانند به دمای بالاتری برسند اما گران‎تر هستند.

  • قیمت پایین‌تر

معمولا باربیکیوهای ذغالی نسبت به گازی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و همین یکی از مزیت‌های بزرگ آن محسوب می‌شود. شما می‌توانید در بین محصولات باربیکیو تهران کیچن قیمت باربیکیوهای گازی و ذغالی را با هم مقایسه کنید.

  • عدم نیاز به گاز یا کپسول

باربیکیوهای ذغالی نسل جدید، ظاهر مدرن‌تر و عملکرد بهتری نسبت به نسل قدیمی انواع کباب‌‌پزها دارند و گزینه‌ی ایده‌آل‌تری برای فضاهای باز می‌باشند. در این باربیکیوها دیگر نیازی به گاز یا کپسول ندارید و از زغال چوب برای پخت غذا استفاده می‌شود.  در ادامه مطلب باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی به بررسی معایب باربیکیو ذغالی می‌پردازیم.

معایب باربیکیوهای ذغالی

  • کنترل دما در باربیکیوهای ذغالی سخت است و به دقت و تمرین فراوان نیاز دارید.
  • باربیکیوهای ذغالی از نظر اندازه کوچکتر هستند و مناطق پخت‌وپز محدودی دارند.
  • برای راه‌اندازی و رسیدن به دمای پخت زمان نسبتا بیشتری نیاز است. تقریبا شما برای گرم شدن باربیکیو ذغالی بدون احتساب زمان روشن شدن ذغال باید به طور متوسط ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا به دمای پخت مناسب برسد. اما باربیکیوهای گازی فورا روشن می‌شوند و حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا به دمای پخت برسند. البته باربیکوهای ذغالی دارای فن دمنده هستند که احتراق ذغا‌ل‌ها را تسریع می‌بخشند. فن دمنده در باربیکیو ذغالی را می‌توان شبیه به تنظیم شعله در باربیکیو گازی دانست.
  • باربیکیو ذغالی به دلیل خاکستری که از سوزاندن زغال چوب ایجاد می‌شود، نیاز به تمیزکاری بیشتری دارد. در این باربیکیو مشکل فقط چربی غذا نیست، بلکه خاکستر ذغال نیز باعث کثیف شدن باربیکیو می‌شود. شما باید ابتدا خاکستر استفاده شده را از باربیکیو جدا کنید و سپس آن را تمیز کرده و بشوئید.
  • باربیکیو ذغالی مجهز به کنترل دما نیست و دما را در آن را نمی‌توان دقیقا تنظیم کرد. همینطور در این نوع باربیکیو دما به طور یکنواخت در سراسر ناحیه پخت پخش نمی‌شود.

بهترین مدل‌های باربیکیو گازی بازار ایران

خوشبختانه امکان سفارش ساخت باربیکیو ذغالی در تهران کیچن وجود دارد و شما می‌توانید انواع باربیکیو ذغالی را طبق سلیقه و نیاز خود سفارش دهید. از طریق وبسایت باربیکیو تهران کیچن می‌توانید انواع کباب پز ذغالی را به همراه مشخصات کامل آن‌ها مشاهده کنید و نسبت به خرید باربیکیو موردنظرتان اقدام نمایید.

اگر قصد خرید باربیکیو ذغالی و گازی را دارید، حتما سری به بخش باربیکیو ما بزنید. همینطور می‌توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان فروش ما به شماره شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۹۹۴۳ – ۰۹۱۲۲۱۵۰۱۵۴ تماس حاصل نمایید.

کلیک کنید: مشاهده بهترین مدل‌های باربیکیو ذغالی بازار ایران

باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی ؟

ما در بالا به طور مفصل در مورد مزایا و معایب باربیکیوهای گازی و ذغالی صحبت کردیم. واقعیت این است که انتخاب از بین باربیکیو ذغالی گازی بیشتر به ترجیحات خودتان بستگی دارد. اگر آشپز فوق‌العاده‌ای هستید و کار کردن با زغال برای شما سخت نیست، می‌توانید باربیکیو ذغالی را انتخاب نمایید.

همینطور اگر بنظرتان پخت غذا با زغال طعم منحصربفردی دارد و دوست دارید که همیشه آن را تجربه کنید، می‌توانید باربیکیو ذغالی را سفارش دهید. اما اگر به باربیکیویی با کمترین زمان آماده‌سازی نیاز دارید، بهتر است که باربیکیو گازی را انتخاب نمایید. چرا که همانطور که در بالا گفتیم باربیکیوهای ذغالی به صبر و تمرین بسیار نیاز دارند و حتی گاها تا ۲۰ دقیقه پس از روشن شدن ذغال طول می‌کشد تا به درجه حرارت موردنیاز برسند.

البته باربیکیوهای گازی تولید باربیکیو تهران کیچن قابلیت تبدیل شدن به باربیکیو ذغالی را دارند. یعنی با یک تیر می‌توانید دو نشان بزنید. به این ترتیب با قرارگیری باکس زغال بر روی شعله گازی می‌توانند به عنوان کباب پز ذغالی مورد استفاده قرار گیرد.

سخن پایانی

باربیکیوهای زغالی و گازی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و شما خودتان باید تصمیم بگیرید که کدام یک برای خانواده و سبک زندگی شما بهترین گزینه است. اینکه باربیکیو ذغالی بهتره یا گازی به ترجیحات خودتان برمی‌گردد. خوشبختانه امروزه تنوع در باربیکیوها بسیار بالاتر رفته است و به راحتی می‌توانید باربیکیویی متناسب با نیاز‌تان را خریداری نمایید. البته در صورتی که نتوانستید، باربیکیو مدنظرتان را بیابید، می‌توانید آن را سفارشی‎‌سازی نمایید.

تهران کیچن این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است که باربیکیو خود را با ویژگی‌های مدنظرشان سفارش دهند. تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آشپزخانه تهران (فروشنده تجهیزات آشپزخانه صنعتی) دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید باربیکیو می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۸۴۲۹۹۴۳ – ۰۹۱۲۲۱۵۰۱۵۴ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آشپزخانه تهران پیام در واتساپ